سرپرست وزارت صمت:

تحریم و کرونا، مانع رشد تولید نشد

سرپرست وزارت صمت گفت: علی‌رغم مشکلات ناشی از تحریم و کرونا، تولید بسیاری از کالاها افزایش داشته‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت با بیان این که علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا در کشور، تولید بسیاری از کالاها افزایش داشته است، گفت: تولید تایر ۲۷درصد، تولید لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است و در زمینه مواد شیمیایی و پتروشیمی نیز با افزایش تولید مواجه بوده‌ایم.

او با اشاره به تدابیر لازم وزارت صمت در سال جهش تولید برای تولید کالاهای استراتژیک، افزود: در سال جاری، تولید جزء مسائل محوری و به عنوان مهم‌ترین موضوع کشور محسوب می شود.


بیشتر بخوانید


وزیر صمت گفت: بارها گفته شده در این وزارت چند موضوع با جدیت دنبال می شود که بحث تامین مواد اولیه تولیدات داخلی از جمله مهم‌ترین آن‌ها است.

وزیر صمت با تاکید بر این که بخشی از صنعت کشور به تکنولوژی، تجهیزات و مواد اولیه خارجی وابسته است، افزود: وزارت صمت تمام تلاش خود را دارد که از تولید و ساخت داخل استفاده کند تا در وابستگی صنعتی کاهش چشمگیری ایجاد شود.

خیابانی گفت: در راستای تامین مواد اولیه، تولید و صادرات صنایع ماشین آلات، لوازم خانگی و خودرو سازی از ظرفیت داخلی استفاده می شود چرا که بخش عمده نیاز کشور این تولیدات است که به کشور وارد می شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.