حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان: اولویت سازمان بیمه سلامت حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه و ارائه خدمات به صورت الکترونیک است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، دکتر حسین بانک مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: به منظور حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه و کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، اعتبارسنجی دفاتر بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* انجام می‌پذیرد.


دکتر بانک با اعلام این مطلب افزود: سازمان بیمه سلامت در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح اعتبار سنجی درمان بیمه شدگان به صورت الکترونیک و بدون نیاز به دفترچه درمانی و فقط با ارائه کد ملی را اجرا نموده است. بیمه شدگانی که دفاتر شان دارای نسخه سفید می‌باشد می‌توانند قبل از مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید یا تعویض دفترچه با کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار دفترچه خود مطلع شوند و در صورتی که دفترچه بیمه شدگان در این استعلام دارای اعتبار باشد، نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان نمی‌باشد و می‌توانند از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استفاده نمایند.

او به نحوه اعتبار سنجی دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: با توجه به آغار طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان، مراکز درمانی در زمان ارائه خدمت به بیمه شدگان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به آدرس eservices.ihio.gov.ir/hdk، اپلیکیشن موبایلی سازمان بیمه سلامت و یا کد دستوری #۱۶۶۶* می‌توانند از اعتبار دفاتر بیمه مطلع شوند.

بانک همچنین اعلام نمود که مرکز تماس ۱۶۶۶ و تلفن ۳۴۱۶۶ جهت راهنمایی، ارائه درخواست، سوالات و شکایات بیمه شدگان، پزشکان و مؤسسات درمانی آماده پاسخگویی می‌باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.