امین باید به خوبی بتواند حقوق موقوفات را احیا کند

مدیر کل اجارات سازمان اوقاف گفت: امین موقوفات باید به خوبی بتواند حقوق موقوفات را احیا کند.

وقفبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،احد پناه مدیر کل اجارات سازمان اوقاف گفت: یکی از مباحثی که در اوقاف به آن تاکید داریم بحث امین است، اما این امر باید ساز و کار مشخص داشته باشد.

او با اشاره به اینک در برخی از شهرستان‌ها حضور امین کمکی به کسب درامد موقوفات نکرده است گفت: باید طوری باشد که امین به خوبی بتواند حقوق موقوفات را احیا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از موقوفات بلاتکلف است، اضافه کرد: باید در این باره اقدامات لازم را انجام دهیم تا موقوفات هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

او با بیان اینکه در صورت عدم استفاده از ظرفیت امین به نقطه مطلوب نخواهیم رسید، افزود: باید کاری کنیم که از طریق انتخاب امین اوقاف تصدی‌گری را تمام کرده و به امور دیگر بپردازد.

مدیر کل اجارات سازمان اوقاف به وظایف امین و هیئت امنای موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله این موارد است.

احد پناه ادامه داد: امین یا هیئت امنا باید به ارائه برنامه عملیاتی تحولی و تنظیم بودجه سالانه با رویکرد افزایش بهره وری موقوفه بپردازند و حفظ و مراقبت کامل در مورد امانت و حراست از اموال و املاک موقوفه و احیا، عمران و آبادانی املاک و رقبات موقوفه براساس قوانین و مقررات سازمان اوقاف را مدنظر قرار دهند.

او ضمن تأکید بر اعتمادسازی بین مردم افزود: این موضوع از طریق بهره وری بیشتر موقوفات و همچنین اطلاع رسانی درباره خدمات انجام می‌شود.

گفتنی است، تنظیم و ارائه صورتحساب و اخذ مفاصاحساب سالانه، احقاق حقوق موقوفه و طرح و تعقیب دعوی مطروحه و در صورت لزوم انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز رعایت غبطه وقف، شناسایی رقبات و تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه و ثبت و نگهداری اموال منقول موقوفه از دیگر وظایف امین است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.