خرید تضمینی گوجه‌فرنگی از کشاورزان کازرونی

رشیدی از خرید تضمینی گوجه‌فرنگی کشاورزان شهرستان کازرون خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به خرید تضمینی گوجه‌فرنگی از کشاورزان شهرستان کازرون، اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقده بین سازمان تعاونی روستایی و کارخانه‌های تولید رب، ۳ کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در کازرون و ۲ کارخانه در مرودشت، این محصول را به ازای هر کیلو ۱۰ هزار ریال از کشاورزان کازرونی خریداری می‌کنند.

او ادامه داد: از مبلغ ۱۰ هزار ریال، ۶ هزار و ۵۰۰ ریال را کارخانه‌های رب و ۳ هزار و ۵۰۰ ریال آن از طریق دولت پرداخت می‌شود.

حمید رشیدی تصریح کرد: شرکت بهشهد با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن، شرکت تعاونی ۳۸۱ با ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن و شرکت شارونا با ظرفیت روزانه ۱۰۰ تن در کازرون و شرکت‌های نامزد و یکرنگ با ظرفیت هر یک روزانه ۵۰۰ تن در مرودشت گوجه فرنگی تولیدی در شهرستان کازرون را می‌خرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده و سهمیه هر منطقه، کشاورزان می‌توانند جهت دریافت معرفی نامه به مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنند.

او بیان کرد: یارانه دولتی صرفا به کشاورزانی تعلق می‌گیرد که با معرفی نامه مراکز جهاد کشاورزی، گوجه فرنگی تولیدی خود را به کارخانه‌های طرف قرارداد تحویل دهند.

حمید رشیدی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع کشاورزی برداشت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار