پیشتازی ۱۴ درصدی بایدن از ترامپ در جدیدترین نظرسنجی

جدیدترین نظرسنجی در آمریکا از پیشتازی ۱۴ درصدی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در حالی که معترضین آمریکایی روزانه در اطراف کاخ سفید تجمعاتی ضد نژادپرستی برگزار می‌کنند، محبوبیت ترامپ هم بر اساس آخرین نظرسنجی‌های بعمل آمده افت محسوسی را تجربه کرده است.

نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ طی ماه جاری میلادی هفت درصد کاهش پیدا کرده است. بر اساس این نظرسنجی، اکنون جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود، ۱۴ درصد پیش افتاده است.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که نژادپرستی یک مشکل بزرگ در این کشور است. آمریکایی‌ها می‌گویند که سیستم دادرسی کیفری در آمریکا از سفید پوستان در برابر سیاه پوستان حمایت می‌کند و این‌که عدالت به طور کامل در این کشور برقرار نیست.

بیش از ۸۰ درصد مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعتقاد دارند که اعتراضات مسالمت آمیز در پی درگذشت جورج فلوید، اقدامی کاملا موجه است.

در مجموع تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها شیوه اداره ترامپ در مقام ریاست جمهوری را تأیید می‌کنند، در حالی که ۵۷ درصد مخالف کشورداری ترامپ هستند. این بدترین نتیجه حاصل شده برای دونالد ترامپ از ژانویه سال ۲۰۱۹ تاکنون است.

بر اساس این نظرسنجی، از میان رنگین‌پوستان آمریکایی، ۷۹ درصد سیاه‌پوستان حمایت خود را متوجه جو بایدن کرده‌اند، ۶۴ درصد لاتین‌تبارها هم طی انتخابات آتی ریاست جمهوری به جو بایدن رای خواهند داد. در میان سفیدپوستان رقابت ترامپ و بایدن بسیار فشرده دنبال می‌شود، ۴۴ درصد از سفیدپوستان حامی ترامپ و ۴۳ آن‌ها از بایدن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار