کرونا، نگاه های اقتصادی در عرصه بین المللی را متحول کرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: رویکرد‌های اقتصادی جدید و تغییر در نگاه‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی میراث بیماری کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص کرونا و ابعاد گوناگون داخلی و خارجی این بیماری و تاثیر آن بر اقتصادگفت: با فرض طولانی‌تر شدن شیوع بیماری کرونا دو دیدگاه پیشنهادی در حوزه اوضاع اقتصادی وجود دارد یکی این است که کرونا شرایط حاکم بر روابط کشو‌ها را تعدیل می‌کند و دیگر تحریم و این گونه موارد شاید در سال‌های آینده اصلا معنا نداشته باشد.

او افزود: در چنین شرایطی اقتصاد‌ها با رویکرد جدیدی وارد می‌شوند و اگر این اتفاق بیفتد باید بر خط مزیت‌های اقتصادی خود برنامه تعریف کنیم و جلو برویم یعنی صنایع تبدیلی، کشاورزی، نفت و گاز، توریسم و گردشگری مزیت‌های کشور ماست که باید بر آن‌ها تمرکز و توجه بیشتر داشت.


بیشتر بخوانید : کرونا بلایی بر سر اقتصاد و جامعه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: اما اگر این اتفاق نیفتد و مشابه شرایط قبل از کرونا را داشته باشیم و فقط کرونا برود این یعنی این که تحریم‌ها هست اقتصاد ما محدودتر می‌شود و حتما باید دو کار را در اقتصاد کشور و استان انجام داد.

 رحیمی بیان کرد: اول اینکه باید دولت را چابک کنیم یعنی علاوه بر مولدسازی از دارایی‌ها، بهبود بهره‌برداری و پیشبرد سیاست‌های مالی باید در سطح کارکنان دولت مانند سیاست چند سال اخیر را ادامه دهیم و به دنبال افزایش پرسنل نباشیم.

او تصریح کرد: پیشنهاد این است که اگر شرایط کرونا را حذف کنیم باید بر مبنای اقتصاد هوشمند سرمایه گذاری در هر نقطه کشور را بر مبنای مزیت اقتصادی هر نقطه انجام دهیم. نباید عجولانه دنبال سرمایه‌گذاری در هر بخشی باشیم و از فرصتی کرونا که در پذیرش اقتصاد الکترونیکی فراهم آورده به نحو احسن استفاده کنیم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.