جنگ تعرفه‌ای دیگری در راه است؛

آمریکا بر کالا‌های تولیدی در اروپا تعرفه اعمال می‌کند

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که واشنگتن تصمیم دارد بر کالا‌های اروپایی‌ها تعرفه اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که آمریکا قصد دارد بر کالا‌های تولیدی در کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار تعرفه اعمال کند.

بلومبرگ با استناد به یک اعلامیه منتشر شده از دفتر نماینده تجارت آمریکا این خبر را منتشر کرد.

براساس این اطلاعیه، ممکن است این تعرفه‌ها بر محصولات کشاورزی و صنعتی، چون زیتون و کامیون اروپا تعلق بگیرد و در مورد محصولات مربوط به صنعت هواپیمایی هنوز تردید‌هایی وجود دارد. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که گروهی از کارشناسان در آمریکا از به وجود آمدن جو تعرفه‌ای جدید ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند «این امر ممکن است تنش‌های تجاری در اقیانوس اطلس را تشدید کند و شرکت‌های آمریکایی را که اکنون به دلیل شیوع کووید- ۱۹ تحت فشار هستند با مشکلات بیشتری روبرو کند.»

اوایل ماه ژوئن، فیل هوگان، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، هشدار داده بود که اگر آمریکا بر کالا‌های این اتحادیه تعرفه تعیین کند، اگرچه اروپایی‌ها انتخاب کمی خواهند داشت، از حقوق تلافی‌جویانه خود استفاده خواهند کرد و تحریم‌های خودشان را علیه واشنگتن اعمال می‌کنند.

دونالد ترامپ از زمان بر سر کار آمدن اعلام کرده است به منظور اصلاح تراز تجاری آمریکا در مقابل کشور‌های دیگر برای واردات کالا‌ها تعرفه اعمال خواهد کرد. او این کار را با محصولات چینی آغاز کرد و رقابت تجاری که حالا به جنگ تجاری تبدیل شده است از سال ۲۰۱۸ میان واشنگتن و پکن آغاز شد. ترامپ بر واردات از برخی کشور‌های آمریکای لاتین و همچنین کانادا نیز تعرفه اعمال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مشكل خودشونه و ربطي به ما نداره
آخرین اخبار