در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا راهی برای بهبود بیماران

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اهدای پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونا، راهی برای بهبود بیماران است.

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح دریافت پلاسما از بیماران کرونایی که یک ماه از زمان بهبودی آنها گذشته از اول اردیبهشت امسال آغاز شد. تا به امروز ۳۰۰ نفر از بهبودیافتگان، اقدام به اهدای پلاسما خون خود کرده اند.

او ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از پلاسمای اهدایی توسط این بیماران، بنابر درخواست بیمارستان‌ها به مراکز درمانی ارسال و باقی پلاسماها ذخیره شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر خون در سطح استان بیان کرد: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در حدود ۱۱۰۰ نفر در روز است. طبق آمار ذخیره خون به ۶.۵ روز در تهران رسیده است.

نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است

مهدی زاده تاکید کرد: بعد از بازگشایی و انجام عمل‌های جراحی غیر اورژانسی، نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش چشمگیری داشته است. 

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر کمبود خون و فرآورده های خونی برای بیماران تالاسمی و هموفیلی در سطح استان تهران نداریم.


بیشتر بخوانید: ترس کاذب بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما


او افزود: از همه شهروندان به خصوص بانوان می‌خواهیم که مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند. همچنین از بیماران بهبود یافته از کرونا خواستاریم پلاسمای خون خود را  با هدف رفع مشکلات بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری هستند، اهدا کنند.

مهدی زاده یاد آوری کرد: اهدای  پلاسما و حضور در مراکز انتقال خون، سبب ابتلای افراد به بیماری کرونا نمی‌شود. تمام پروتکل های بهداشتی به طور دقیق در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار