هشدار کارشناس عراقی درباره فشار‌های آمریکا برای ماندن در «قلب منطقه»

کارشناس و تحلیلگر عراقی در خصوص فشار‌های آمریکا برای ادامه حضور نظامی در عراق به عنوان «قلب منطقه» با هدف خدمت‌رسانی به صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، صبح الطائی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق درخصوص فشار‌های آمریکا بر بغداد برای ماندن نیروهایش در عراق با هدف خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی در راستای منافع و حضور این رژیم در منطقه هشدار داد.

وی گفت: آمریکا عراق را «قلب منطقه» عنوان می‌کند و ترک آن را شکست بزرگی برای منافع خود و باز ماندن این عرصه برای افزایش نفوذ سایر کشور‌ها می‌داند.

الطائی افزود: طرح آمریکا با هدف ماندن در عراق است؛ چرا که بغداد را قلب منطقه دانسته و می‌ترسد که نقش روسیه در خاورمیانه افزایش پیدا کند.

این کارشناس عراقی گفت: آمریکا انواع فشار‌ها علیه عراق را در دوره آتی به کار خواهد بست از جمله فشار‌های مالی و رفتن به سوی اعمال تحریم‌های بیشتر بدون هیچ گونه دلیل قانع کننده‌ای و به تنها به بهانه اینکه تعداد بسیاری از عراقی‌ها در دوره قبل به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

وی افزود: طرح آمریکا بر جذب هر چه بیشتر عراقی‌ها و سربازگیری به نفع داعش جنایتکار است تا بدین بهانه و به ادعای اینکه داعش گروهی عراقی است و سران و حامیان مالی آن از کشور‌های خلیجی و آمریکایی نیستند؛ تحریم‌هایی را علیه عراق وضع کند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در پایان تاکید کرد که آمریکا از اهرم تحریم برای فشار بر دولت عراق برای ماندن نیروهایش در خاک عراق و سیطره بر مثلث راهبردی بیروت، دمشق و تهران استفاده می‌کند.

دور نخست مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا در ماه جاری برگزار شد و بررسی مسئله خروج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از سراسر عراق یکی از محور‌های گفتگو‌های طرفین بود و قرار است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن و دیدار با مقامات آمریکایی به مذاکره در خصوص مسائل امنیتی و اقتصادی بپردازد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار