دست سهامداران زیر سنگ کارگزاری‌ها/ ضرر و زیان سهامداران چگونه جبران می‌شود؟

با قطع سیستم کارگزاری‌ها مشکلاتی برای سهامداران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رشد بازار سرمایه موجب جذب مردم به سمت بورس و سرمایه گذاری در آن را بیشتر کرده است.

استقبال مردم از بورس در حالی است که هسته مرکزی بازار سرمایه و سیستم کارگزاری ها قادر به پاسخگویی به این حجم از در خواست ها نیست.

کندی و قطع سیستم معاملات کارگزاری ها موجب ضرر سهامداران شده است.

چگونه از کارگزاری ها شکایت کنیم؟

به گفته روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس  ارتقای سیستم‌های نرم افزاری کارگزاری‌ها در حوزه تصمیم گیری خود کارگزار‌ها مربوط می‌شود و ارتباطی به سیستم‌های نظارتی و نهاد‌های حاکمیتی ارتباط پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در هسته مرکزی بورس کندی وجود دارد و ما آن را کتمان نمی‌کنیم، اما به میزانی نیست که همیشه تکرار شود.  افرادی که از کارگزاری‌ها شکایت دارند می‌تواند شکایات خود را به شکایات سازمان بورس به آدرس seo.ir اعلام کنند و طبق تاکیدات انجام شده به تمام شکایات رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

از صبح امروز تعدادی از کارگزاری ها با اخلال رو به رو شدند و در حالی امروز عرضه اولیه سهام نماد وپویا در فرابورس انجام می شود و افراد زیادی قصد ثبت سفارش داشتند به دلیل اختلال در سیستم کارگزاری ها موفق به انجام این کار نشدند.


بیشتر بخوانید


یکی از کارگزاری ها که جزو کارگزاری های رده اول محسوب می شود قبل از شروع معاملات با انتشار اطلاعیه ای از قطعی سیستم های ثبت سفارش خبر داد و سهامدارانی که از این کارگزاری خدمات دریافت می کردند امروز قادر به انجام هیچ معامله ای نبودند که موجب اعتراض سهامداران شده است.

اختلال کارگزاری ها

اختلال کارگزاری ها

همچنین سیستم یک کارگزاری دیگر امروز با کندی مواجه بود و گونه ای که سهامداران قادر به واریز وجه در حساب کارگزاری و ثبت سفارش نبودند. قطعی سیستم دو کارگزاری پر مشتری در حالی است که امروز شاخص کل بورس در آغاز معاملات وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شده و رشد بیش از ۲۸ هزار واحدی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
مشکلات کارگزاری ها رو حل کنید ،ما مردم چرا باید ضرر کنیم چندغاز پول اوردیم تو بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
این چ وضعشهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
دو تا کارگزاری یکی آگاه بوده ، اون یکیش چی بوده؟
واسه ما کارگزاری مبین بوده که برای هیچ کدوم اعضای خانوادمون عرضه اولیه ی دیروز رو نخریده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مفید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۳۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام لطفا به داد ما برسید.من چندین نوبت صف خرید بودم آمدم ویرایش کنم اجازه ویرایش نمی داد.بخصوص در خرید آخری
الان هم در آن سهم در منفی هستم. در یک خرید یک میلیون و صد و چهل و پنج تومان ضرر کردم در حالی که ۲ دقیقه بعد معامله انجام شد.
عضو کارگزاری آگاه هستم.تازه امروز میتونستم نوسان گیری کنم اینطوری شد
لطفا صدای ما را به آقای رئیسی برساندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
یعنی یکی نیست به مشکل این کارگزاری رسیدگی کنه.مجلس چرا پیگیری نمیکنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۲۱:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ای مردم بخدا در اشتباه هستید بابا جان به چه زبونی بشما بگم بورس یعنی معاملات صحیح اقتصادی بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی بر پایه اقتصادی شکوفا و تولید مای بالا بابا عقل هم برای انسان چیزه خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
واقعا متاسفم براشون که اینقد ازمون کارمزد(۱.۵ درصد) کم میکنن اما ذره ای امکانات و بستر و زیر ساخت درست حسابی ندارن. لطفا سازمان بورس پیگیری کنه
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر.
در مورد صندوق دارایکم(etf) لطفا اطلاع رسانی بفرمایید . کارگزاری فارابی بعد از یکماه بلوکه کردن مبالغ دو میلیونی از هر سهامدار ؛اعلام کرده ما نتوانستیم سفارش خرید شما رو انجام بدیم. وسهام به پرتفوی خریداران وارد نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
کامنتا رو منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
مينا پاي برجاي
۱۷:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چرا امروز كارگزاري مشكل داشت من اعتراض دارم
United States of America
سروش قربانی
۱۶:۳۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سرویس در سطح کشوری نیازمند تامین منابع سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، راه اندازی سایت disaster و در availability zone های چند نقطه کشور هست و باید از لحاظ Load balancing و Clustering و HA در بهترین وضعیت ممکن باشه.
در ضمن باید SLA برای نحوه و زمان پاسخگویی تعیین بشه و تخطی از این موضوع باید منجر به جریمه، تعلیق و حذف مجوز کارگزار خاطی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
نمیدونم چرا هیچ کس صدای ما مردم رو نمیشنوه چندغاز پولمونو که با کلی جون کندن در میاریم بذاریم تو بانک بانکیا به اسم قانون و تبصره کارمزد میخورن بزاریم تو کار طلا به اسم مالیات و درصد میخورن بذاریم تو کار بورس کارگزاریا میخورن
دارایکم رو خریدم ثبت کردم حالا بعد یک ماه برام نخریدن بهشون میگم چرا نخریدین یک ماه پولم رو بلوک کردین هنوزم آزادش نکردین میگه پولت دست بورس بوده به بورس زنگ زدم میگه برو تو فلان سایت شکایت کن شکایت کردم امروز جواب دادن که ما بهشون گفتیم...
یکی نیست بهشون بگه این پولا چطور خوردنتون میشه
حداقل بجای این همه پول کارمزد سهام مردم رو بیمه کنید اینقدر ضرر نکنیم ولی واقعا بیمه کنید نه اینکه باز باقی مونده پولمونم اونجوری بخورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بورس به نغ دولت سرمایدار با عث گرفتاری ملت کرانی درکشور مال این شرکت ها است بانک با پول مردم پانزده سود می دهد صد درصد سود می کند همه که سواد بورس را ندارنند این عدالت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بانک ملی از ۶ خرداد تا امروز ۴ تیر پول فروش سهام عدالت ما رو واریز نکرده باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۵:۵۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
. قبل از دادنه این همه کد بورسی و انجام معاملات زیرساختها رو درست نمیکنن و بعد میان در رسانه ها بورس و بازاره سرمایه رو تبلیغ میکنن و به تعداد زیاد کد بورسی صادر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فقط توهین میکنن به شعور مشتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
برای یک ماه کارمزد این کارگزاری رو صفر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بهشون زنگ زدم حتی حاضر نیستن عذرخواهی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
یا خدا دیدم پیامک کارگزاری مفید اومد ک ۷۰ هزارتومن شارژ کنید تا فردا معاملات بورسی انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام
لطفا شما پیگیری کنید تا این سهامداران که یک و نیم درصد مالیات به این‌کار گزاری ها میدن یعنی در یک معامله سه درصد سود از دو طرف معامله کارمزد دریافت میکنن .به حقشون برسند واقعا کارگزاری آگاه باعث بدبختی تعداد کثیری از سهامدارانش شده ولی هیچ نهادی رسیدگی نمیکنه جا داره اقای رئیسی شخصا ورود کنن و به داد این مردم برسند .عقط میگن ببخشید باید کارگزاری اگاه به سهامدارانش خسارت پرد اخت کنه .
آخرین اخبار