اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ در شبکه زاگرس

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه از اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ در شبکه زاگرس خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ افشین امیری مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه گفت : طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ امسال از ۳۱ خرداد آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

او با اعلام اینکه موضوع طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ امسال، قرآن. خانواده و آرامش است گفت : علت نامگذاری این طرح به ۱۴۵۴ براساس سالروز نزول قرآن کریم است.

او افزود: در این طرح ۶۰ آیه کاربردی مرتبط انتخاب و هر هفته یک موضوع به مخاطبین ارائه می‌شود و در هفته نهم و همزمان با ماه محرم اختتامیه این طرح در یکی از مراکز صداوسیما برگزار خواهد شد

امیری با اشاره به اینکه علاوه برشبکه‌های ملی، ۱۰ شبکه رادیویی و ۳۳ شبکه استانی در پوشش این طرح فعال خواهندبود افزود: اقتصاد مولد. رضایت خدا. اعتدال اقتصادی و علم خدا موضوعات ۴ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز کرمانشاه است که قرار است از ابتدای این طرح بر روی آنتن برود

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه ادامه داد: سال‌های گذشته اجرای این طرح تاکید بر تجوید و ترتیل قرآن کریم بود، ولی برنامه‌های امسال محتوا محور خواهد بود و آیتم برنامه‌ها درهر یک از شبکه‌های استانی مستقل و مراکز به صورت دلخواه می‌توانند زنده یا ضبطی این برنامه را بر روی آنتن ببرند.

حجت الاسلام احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی  با اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان به عنوان یک ظرفیت خوب است گفت: بایداز طرفیت خانواده‌های قرآنی که تا کنون معرفی نشده اند استفاده شود.

 فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ظرفیت قابل توجهی در ۵۲۶ کانون فرهنگی مساجداستان دارد که در اجرای این طرح می‌تواند کمک کند.

او با اعلام اینکه اداره مطبوعش در زمینه‌های تأمین کتب قرآن کریم برای اجرای این طرح همکاری خواهد کرد افزود: اداره ارشاد اسلامی همچنین میتواند از فضای مجازی و اطلاع رسانی در رسانه‌های مکتوب استان از ظرفیت و پتانسیل تبلیغاتی خود برای برگزاری هر چه پربارتر استفاده نماید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار