شهروندان آمریکایی در لیست سیاه اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قصد دارد مانع از سفر شهروندان آمریکایی به این اتحادیه به دلیل شیوع ویروس کرونا شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، اتحادیه اروپا قصد دارد از ورود شهروندان آمریکایی به این اتحادیه به دلیل شیوع ویروس کرونا ممانعت به عمل آورد.

بر این اساس، همزمان با بازگشایی مرز‌های کشور‌های اروپایی، این اتحادیه لیستی از کشور‌هایی که اجازه ورود به این منطقه را ندارند تهیه کرده است که نام آمریکا نیز در آن به چشم می‌خورد. به دلیل ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، آمریکا هم اینک در صدر لیست کشور‌های جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان است، به همین دلیل اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به این منطقه است.

همچنین این اتحادیه دو لیست از کشور‌هایی که می‌توانند به کشور‌های اروپایی سفر کنند را تهیه کرده است. در این لیست حتی کشور‌هایی همچون چین، کوبا و اوگاندا نیز می‌توانند به اروپا سفر کنند، ولی آمریکا در لیست ممنوعه قرار دارد.

نیویورک تایمز خاطر نشان می‌کند: ممنوعیت ورود شهروندان آمریکایی به اتحادیه اروپا می‌تواند ضربه‌ای به جایگاه و اعتبار جهانی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشد.

قرار است کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه (۱۰ تیرماه) مرز‌های خود را بازگشایی کنند. با این وجود، هنوز لیست نهایی کشور‌هایی که اجازه سفر به این اتحادیه را دارند به طور رسمی منتشر نشده است.

تاکنون ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به ۱۲۳ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار