هویت بخشی به جایگاه زنان و دختران با بهره‌گیری از آموز‌ه های دینی محقق شد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هویت بخشی به جایگاه زنان و دختران با بهره‌گیری از آموز‌ه های دینی محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به سالروز میلاد حضرت معصومه (س) گفت: دین اسلام به جایگاه زنان و دختران هویت بخشیده است و هویت بخشی به جایگاه زنان و دختران در کشور با بهره‌گیری از آموز‌ه های دینی محقق شد.

او افزود: باید در بزرگداشت این دهه از شعارزدگی جلوگیری کرد و به جایگاه و شخصیت دختران بها داده شود.

نکونام با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلام برای تهی کردن و کمرنگ کردن جایگاه زنان و دختران در جامعه و نظام اسلامی اضافه کرد: دشمن با برنامه ریزی حساب شده و منسجم به دنبال هویت ستیزی در جامعه زنان هستند، تا بتوانند استقلال کشور را زیر سوال ببرند.


بیشتر بخوانید: نقش پررنگ مساجد در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی


او ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی از حجاب زنان واهمه دارند و با حجاب در جامعه اسلامی مبارزه می‌کنند که این امر یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم است که با عفاف و حجاب زنان مبارزه کند تا جامعه اسلامی هویت دینی خود را از دست دهد.

نکونام به برخی بداخلاقی‌ها و بی‌حجابی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: درصدی از دختران در کشور بر اثر تلاش‌های دشمن احساس می‌کنند در جامعه تکریم نمی‌شوند، که باید با بزرگداشت این دهه، به این گروه و همچنین دشمنان نظام نشان داد که زنان و دختران در نظام اسلامی ایران دارای جایگاه و ارزش ویژه هستند.

او افزود: این گروه معتقدند که اسلام برای زن و جایگاه زن و دختران ارزش قائل نشده و باید برای دختران یک جایگاه واقعی تزریق کرد.

نکونام اضافه کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) برای زنان و دختران زمینه‌ساز هویت بخشی و هویت‌سازی برای جامعه هستند و زنان و دختران در نظام اسلامی با الگو قرار دادن این دو بانو عفت و حجاب را به عنوان اصل قطعی و جریان کامل و همگانی در زندگانی خود قرار می‌دهند.

او ادامه داد: در این فرصت باید از تمام ظرفیت‌های موجود به خصوص فضای مجازی برای تبیین و جایگاه حضرت معصومه (س) استفاده کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار