خبر‌های خوش معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین، از ابلاغ مصوبه اصلاح حداقل دستمزد ۹۹ با افزایش ۲۶ درصدی برای کارگران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حاتم شاکَرَمی در بازدید از چند شرکت تولیدی استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۷۵ درصد از پایه سنوات حقوق کارگران کسر و به حداقل مزد اضافه و این موضوع باعث شد که حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یابد ضمن اینکه اثراتی هم روی حق اولاد، روی پایه سنواتی، اضافه کاری و سایر مزایای کارگران دارد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این بخشنامه از دیروز اول تیرماه به اجرا درآمده است.

شاکرمی گفت: بخشی از واحد‌هایی تولیدی در زمینه محدودیت‌های نقدینگی، واردات، صادرات، امور تجارتی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی مشکلاتی دارند که استان باید موارد موجود را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کنند و آن قسمتی که قابل حل نیست به تهران ارجاع دهند.

شاکرمی افزود: مشکل آن واحد تولیدی ابتدا در دبیرخانه ستاد بررسی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شود و اگر لازم بود در ستاد تسهیل بریا آن تصمیم گیری خواهد شد.

شاکرمی درباره شاخص‌های ارزیابی حوادث در محیط‌های کارگری هم گفت: این ارزیابی در سطح بین المللی بر اساس ۱۱۰ هزار نفر است که ایران بعد از اروپا وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: در دسطح کشور ۹۰۰ بازرس کار فعالند و از ابتدای امسال حدود ۸۰ هزار بازرسی انجام داده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار