کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه میزبان اعضا و کاربران خواهد بود

با رعایت دستورالعمل‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا و شرایط جدید حضور مراجعان، کتابخانه‌های عمومی کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، گفت : با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

او گفت : استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و ...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. بر این اساس کتابخانه‌های عمومی این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

حسنی خوانسار افزود : افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در خصوص بخش‌های کودک و ورود کودکان به کتابخانه ادامه داد : حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند.

حسنی خونسار در خصوص فعالیت بخش نابینایان و ناشنوایان کتابخانه‌های عمومی استان گفت : بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

او گفت : تا پیش از این کتابخانه‌های عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضاء بازگشایی شد.

حسنی خوانسار ادامه داد : در مرحله اول بازگشایی و بر اساس بخشنامه‌ای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کردند.

او افزود : در مرحله دوم کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده سازی بخش‌های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی جهت حضور اعضاء پرداختند؛ و در مرحله سوم با شرایط مذکور پذیرای اعضا و کاربران خواهیم بود.

او گفت : به امید روزی که با شکست کرونا و سلامتی کامل همشهریان عزیزمان مانند قبل شاهد شروع تمام فعالیت‌های حضوری کتابخانه برای تمام افراد جامعه باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.