مناسب سازی اماکن و فضا‌های شهری برای استفاده معلولان

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بر لزوم مناسب سازی اماکن و فضا‌های شهری برای استفاده معلولان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه مناسب سازی فضای شهری را ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان دانست و گفت : استفاده از خدمات شهری از حقوق شهروندی یک معلول است و اگر در این خصوص کوتاهی کنیم حقوق شهروندی آن شهروند را ضایع کردیم.

او گفت : مناسب سازی اماکن و فضا‌های شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال معلولین و سالمندان و افراد ناتوان جسمی باید صورت بگیرد.

سالاری گفت: اگر چه اقدامات خوبی تا کنون در استان در راستای مناسب سازی صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید بیشتر به آن توجه کنیم.

او ادامه داد: شاید ضرورت این قضیه هنوز برای برخی مدیران جا نیفتاده باشد لذا بازنگری این مورد باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول افزود: کوتاهی در این راستا از هیچ اداره‌ای قابل قبول نیست و مناسب سازی پیاده روها، سطوح شیب دار ورودی ادارات، اماکن عمومی، فضا‌های تفریحی و فضا‌های ورزشی از ضروریات است و باید به آن اهتمام ویژه داشت.

او ادامه داد: در بسیاری از ادارات امکانات ارائه خدمات به معلولین وجود ندارد و معلولین مجبورند به سختی از امکاناتی که برای آن‌ها مناسب نیست، استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: شهرداری‌ها دستگاه‌های خدمات رسان هستند و از شهروندان عوارض دریافت می‌کنند تا به آن‌ها خدمت رسانی کنند و اگر در این خصوص کوتاهی کند پذیرفته نیست.

سالاری گفت: در بخش خصوصی نیز در طراحی مراکز خرید، سینماها، مراکز بهداشتی و درمانی و … الزام است که ضوابط و مقررات ملی ساختمانی برای معلولین نیز رعایت شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار