انتقال «ساعت مرگ ترامپ» به محل سخنرانی او در تالسا

ساعت مرگ ترامپ که نمایشگر تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در آمریکاست، روز گذشته به محل سخنرانی انتخاباتی او در «تالسا» منتقل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «ساعت مرگ ترامپ» که ماه مه [اردیبهشت] در میدان تایمز نیویورک نصب شده بود، پیش از آغاز همایش انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تالسا در ایالت اکلاهما با کامیون به این شهر منتقل  و در خارج از سالن «بی اوکی» - محل سخنرانی ترامپ- نصب شد.

«یوجین جارکی» فیلمساز آمریکایی، که تابلوی «ساعت مرگ ترامپ» را برای نخستین بار در میدان «تایمز» نیویورک نصب کرده است، گفت: ما می‌خواهیم هر کسی که در سخنرانی ترامپ شرکت می‌کند، فرصتی داشته باشد تا یک انتخاب آگاهانه انجام دهد.

این تابلو شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را نشان می‌دهد و جارکی به عنوان سازنده این تابلو، نام آن را «ساعت مرگ ترامپ» گذاشته است.

در روی تابلوی ساعت مرگ ترامپ تعداد قربانیان کرونا درج شده و در حال تغییر است و زیر آن عبارت «مرگ‌ومیر برآورد شده کووید-۱۹ در آمریکا به دلیل کوتاهی رئیس جمهور آمریکا» آمده است.

کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند اگر دولت ترامپ یک هفته زودتر اقدامات محدودکننده را اتخاذ می‌کرد به سادگی می‌شد از ۶۰ درصد جان باختگان کووید-۱۹ معادل ۷۱ هزار نفر در آمریکا کاست.

گفته می‌شود این کامیون به شهر‌های دیگر و هر مکان که ترامپ سخنرانی کند منتقل خواهد شد تا همواره قصور او در کنترل شیوع کرونا آشکار بماند.

ویروس کرونا در آمریکا تا کنون جان بیش از ۱۲۰ هزار نفر را گرفته و نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار