ارتش روسیه آماده مواجهه با پیامد‌های خروج آمریکا از پیمان «استارت نو» است

سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد ارتش این کشور پیامد‌های احتمالی خروج آمریکا از پیمان استارت نو را مورد ارزیابی قرار داده است.

ارتش روسیه آماده مواجهه با پیامد‌های خروج آمریکا از پیمان «استارت نو» استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد: «ارتش روسیه پیامد‌های خروج آمریکا از پیمان تسلیحاتی استراتژیک «استارت نو» را برآورد کرده است و واکنش ما به این اقدام خونسردانه خواهد بود.»

سفیر روسیه در آمریکا ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های خروج آمریکا از پیمان استارت نو گفت مسکو مخالف پیوستن پکن به مذاکرات استراتژیک کنترل تسلیحاتی با آمریکا نیست، اما این مهم به تصمیم پکن بستگی دارد. این دیپلمات روس با اشاره به برگزاری مذاکرات میان نمایندگان مسکو و واشنگتن در وین اعلام کرد آینده پیمان استارت نو از موضوعات مهم مورد بحث در جریان رایزنی‌های دو جانبه خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد نمایندگان مسکو و واشنگتن دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به منظور مذاکره در خصوص کنترل تسلیحات اتمی در اتریش با هم دیدار خواهند کرد.

اخیرا روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن کاملا آمادگی دارد از پیمان دو جانبه استارت نو با مسکو که درباره کاهش بیشتر سلاح‌های تهاجمی راهبردی دو کشور است، خارج شود، اما همچنان تمام گزینه‌ها را مد نظر قرار می‌دهد. اگر واشنگتن و مسکو نتوانند پیمان استارت نو را تمدید کنند، مدت اجرای آن در ماه فوریه منقضی می‌شود.

در فوریه ۲۰۲۱ پیمان میان روسیه و آمریکا درباره اقدام برای کاهش بیشتر و محدود ساختن سلاح‌های تهاجمی استراتژیک که با نام استارت نو شناخته می‌شود، منقضی می‌شود. با این حال، احتمال تمدید این توافق به مدت ۵ سال دیگر هنوز باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار