چند مدیر ارشد صدای آمریکا برکنار شدند

رئیس جدید «آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا» که منتخب دونالد ترامپ است بلافاصله پس از انتخاب شدنش، رؤسای ارشد صدای آمریکا را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، گزینه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست «آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا» (سازمان فدرال ناظر بر «صدای آمریکا») انتخاب کرده است چهارشنبه چهار مدیر ارشد صدای آمریکا را برکنار کرد که این برکناری بر نگرانی‌ها درباره اینکه دولت به دنبال تحمیل نظرات خود بر شبکه‌های پخش مستقل و بین‌المللی می‌باشد، افزوده است.

مایکل پک که به عنوان رئیس این آژانس گمارده شده است چهارشنبه گذشته چهار نفر از رؤسای ارشد از جمله «جیمی فلای» رئیس «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» را که در ماه آگوست به این سمت برگزیده شده بود کنار گذاشت. او همچنین «بی فنگ» رئیس رادیو آزاد آسیا، «آبلرتو فرناندز» رئیس شبکه پخش خاورمیانه و «لیبی لیو» مدیر «صندوق فناوری باز» را که یک شرکت فعال در زمینه «آزادی اینترنت» است را نیز اخراج کرد.

فلای در نامه‌ای که چهارشنبه به همکاران خود نوشت و به رویت هیل نیز رسید از برکناری خودش از سوی پک خبر داد. او نوشت با ناراحتی بسیار سمت مدیرعاملی و ریاست این رادیو را ترک می‌کند.

سی‌ان‌ان گزارش داد لیو پیش‌تر درخواست استعفا کرده بود و قصد داشت در ماه ژوئیه این سمت را کنار بگذارد که پیش از آن از سوی پک اخراج شد.

این برکناری‌ها پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته مدیر و قائم مقام صدای آمریکا از مناصب خود استعفا دادنده بودند. پک یک فیلمساز محافظه کار است که به جرم سوء استفاده از بودجه صندوق رسانه‌های عمومی غیرانتفاعی برای آژانس فیلم خود تحت بازجویی قرار دارد. او همچنین متحد استفان بانون، مشاور راست افراطی سابق کاخ سفید است. منتقدان انتصاب او نگران آن هستند که استقلال این شبکه‌های پخش به خطر بیفتد و سیاست‌های دولت بر آن‌ها تحمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار