اولیانوف: روسیه و چین تنها مخالفان قطعنامه ضدایرانی شورای حکام نبودند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد مسکو و پکن در مخالفت با قطعنامه شورای حکام علیه ایران تنها نبودند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد علاوه بر روسیه و چین قطعنامه شورای حکام علیه ایران مخالفان دیگری هم داشت.

دیپلمات روس در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: روسیه و چین [در مخالفت با قطعنامه شورای حکام] تنها نبودند. هفت کشور دیگر آماده حمایت از قطعنامه شورای حکام آژانس درباره ایران نبودند. رای آن‌ها ممتنع بود.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران، با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

بنا بر اعلام برخی منابع خبری، ۲۵ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، اکوادور، مصر، استونی، غنا، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کویت، مراکش، نیجریه، نروژ، پاناما، عربستان سعودی، سوئد، اروگوئه و آرژانتین به این قطعنامه رای مثبت و هفت کشور شامل هند، آذربایجان، مغولستان، نیجر، پاکستان، آفریقای جنوبی و تایلند به این قطعنامه رای ممتنع دادند. روسیه و چین هم به این قطعنامه رای منفی دادند.

ادعای ممانعت ایران از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود در حالی مطرح می‌شود که بنا به اذعان نماینده روسیه در آژانس ایران دسترسی بازرسان را رد نکرده بلکه تاکنون این امکان را مهیا نکرده است. ایران حق آژانس را رد نکرده و آماده مذاکره درباره این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
خواهشاً به جای تروئیکای اروپایی از این پس بگویید تروریستهای اروپائی این بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب صحبتی کردی
آخرین اخبار