معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تامین ارز به روش محصولات گلخانه ای/واردات روغن کاهش یافت

تامین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های کشاورزی از محل صادرات محصولات گلخانه ای درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا طلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، تامین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های کشاورزی از محل صادرات کشاورزی به خصوص محصولات گلخانه ای است.

محمدرضا طلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در آیین آغاز عملیات ساخت ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز که همزمان با هفته جهاد کشاورزی وسالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امروزه خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری شاهد این هستیم که در بحث غذا هیچ کمبودی را نداریم.


بیشتر بخوانید


طلایی گفت: اکنون در تحریم و کرونا شرایط سختی را تجربه می‌کنیم به طوری که تقریبا تمام حوزه‌های اقتصادی در کشور علاوه بر بخش کشاورزی مشکلات زیادی داشته اند، ولی با کمک قوه‌های سه گانه کشور به بخش کشاورزی، شاهد این بودیم که مشکلی در جامعه بابت تامین غذا وجود ندارد.معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری باید به طور جدی در کنار کشاورزان باشیم.

طلایی تحقق برنامه جهش تولید را وابسته به اعتبار ندانست و گفت: امروزه باید برای کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری برنامه داشته باشیم.

او با بیان این که با زحمات و درایت کشاورزان به طور حتم این برنامه ها تحقق می‌یابد، افزود: یکی دیگر از برنامه ها بر اساس دستور مقام معظم رهبری خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در محصول گندم نشان داد که اگر شرایط سخت آن زمان را تحمل نمی کردیم و همت والا در این خصوص وجود نداشت امروز با شرایط سختی در واردات گندم رو به رو می شدیم.

اویکی از برنامه‌های اصلی خودکفایی را در روغن دانست و گفت: تا چندی پیش بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد در حالی که امروز به حدود ۷۴ درصد رسیده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۵ سال آینده این رقم به ۵۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.