رئیس جمهور پیشین قزاقستان کرونا گرفت

رئیس‌جمهور پیشین قزاقستان که ۷۹ سال دارد به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وب‌سایت رسمی «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور پیشین قزاقستان امروز اعلام کرد آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است.

در این پایگاه آمده است: «آزمایش کرونای نظربایف مثبت شده است و در حال حاضر او در قرنطینه به سر می‌برد. شرایط تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.»

نظربایف که ماه آینده ۸۰ ساله می‌شود، نزدیک به سه دهه در سمت ریاست جمهوری قزاقستان خدمت کرده بود و سال گذشته صندلی خود را به جومارت توقایف، رئیس‌جمهور کنونی تحویل داد.

او تنها مقام بلندپایه در قزاقستان نیست که به کرونا مبتلا شده است، بلکه در ماه جاری «یلژان برتانوف» وزیر بهداشت این کشور و «نورلان نیگماتولین» رئیس مجلس، نیز آزمایش کرونای مثبت داشته‌اند. گفته می‌شود همچنین سخنگوی توکایف نیز به کرونا مبتلا شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون در قزاقستان ۱۵ هزار و ۸۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا که از اواخر سال گذشته میلادی در چین شناسایی شد، در سراسر جهان تا به امروز بیش از هشت میلیون و ۴۰۶ نفر را مبتلا ساخته و بیش از ۴۵۱ نفر را به کام مرگ کشانده است. آمریکا با بیش از دو میلیون و ۲۳۴ هزار مبتلا در صدر کشور‌های آلوده قرار دارد و پس از آن برزیل است که بیش از ۹۶۰ هزار نفر در آن به این بیماری مبتلا شده‌اند. این دو کشور همچنین به ترتیب با بیش از ۱۱۹ و ۴۶ هزار قربانی در صدر کشور‌های جهان از نظر تعداد قربانیان کرونایی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار