اثر هنرمند خویی در حرم امام علی (ع) نصب می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تابلوفرش بافته شده توسط هنرمند خویی در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) حرم امام علی (ع) در نجف اشرف نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آیین گره زنی این تابلو فرش نفیس با عنوان "وحدت ملت ایران و عراق" برای اهدا به صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر دیزج دیز برگزار شد، افزود: این تابلو فرش نفیس در ابعاد ۱۰۰*۹۰ سانتی‌متر با رج ۵۰ و در چهل رنگ ابریشم و پشم بافته شده و به صحن حضرت زهرا (س) اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بافت این فرش نفیس نماد پیوند معنوی هنرمندان با اهل بیت (ع) بوده و حرکتی فرهنگی است که در پیوند بیشتر ۲ ملت ایران و عراق ماندگار خواهد بود.

بابایی  ادامه داد: "فریدون نقی‌‍‌لو" بافنده این تابلو فرش پیشتر نیز موفق به خلق آثاری همچون تابلو فرش جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، لیگ والیبال جهانی ۲۰۱۹ در ارومیه، تابلو فرش مدافعان حرم و المپیک توکیو ۲۰۲۰ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با اشتغال ۷۲ هزار نفری در حوزه قالیبافی و تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دست باف و عرضه آن به بازار‌های داخلی و خارجی سهم بسزایی در بازار فرش کشور دارد.

بابایی افزود: هم اکنون در شهرستان خوی ۱۷ هزار و ۲۷۶ نفر در حوزه فرش دست باف مشغول به کار هستند و سهم تولید فرش دست باف بافندگان این شهرستان ۶۹ هزار و ۱۰۴ متر مربع بوده که در ۸۶ کارگاه غیر متمرکز و ۲ کارگاه متمرکز بافته می‌شوند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.