چاووش‌اوغلو: دیدار با مقامات لیبی سازنده و مفید بود

وزیر خارجه ترکیه ضمن اینکه دیدار با مقامات دولت وفاق لیبی در طرابلس را سازنده و مفید توصیف کرد افزود در این دیدار بر آتش‌بس پایدار در لیبی تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار با مقامات دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس را سازنده و مفید توصیف کرد و گفت هیات ترکیه‌ای در دیدار با مقامات طرابلس، پایتخت لیبی بر لزوم یافتن راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی تاکید کرده است.

این در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود در شب گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد وزیر امور خارجه و دارایی ترکیه وارد طرابلس، پایتخت لیبی، شدند تا با مقامات دولت وفاق ملی دیداری داشته باشند.

چاووش‌اوغلو در یک نشست خبری بعد از بازگشت از سفر خود به لیبی، درباره این سفر گفت: «هدف از دیدار ما برای تاکید بر حمایت قدرتمند از دولت وفاق ملی لیبی بود. ما درباره رسیدن به آتش‌بس پایدار و راهکار سیاسی رایزنی کردیم.»

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که دو کشور درباره بهبود روابط ترکیه و لیبی و همچنین همکاری در حوزه انرژی صحبت کردند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار