مسکو: تفسیر‌های گزینشی آمریکا از برجام تبعاتی جدی در پی دارد

معاون وزیر خارجه روسیه تفسیر‌های گزینشی آمریکا از توافق هسته‌ای را ظالمانه توصیف کرده و می‌گوید که تداوم این امر تبعاتی جدی در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تلاش آمریکا برای تفسیر گزینشی مفاد توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده و گفت که این امر تبعاتی جدی در پی خواهد داشت.

ریابکوف گفت که تلاش‌های آمریکا برای تفسیر گزینشی  برجام به نفع خود برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران ظالمانه است.

او افزود: این اقدامات برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و در صورت تداوم موجب بروز تبعات جدی در شورای امنیت خواهد شد و حاکمیت این نهاد را زیر سوال می‌برد.

ماه آوریل روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که واشنگتن در حال آماده کردن یک استدلال حقوقی است که بر اساس آن آمریکا مدعی است به عنوان عضوی از برجام می‌تواند تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را بازگرداند.


بیشتر بخوانید:


هدف از این طرح اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است که بر اساس توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱، در روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به پایان می‌رسد.

با وجود این مسکو و پکن بار‌ها مخالفت خود را با این ادعای واشنگتن اعلام و تاکید کرده‌اند که آمریکا حق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را ندارد.

روز سه‌شنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام و پیشبرد طرح‌های خصمانه علیه ایران در شورای امنیت مقابله خواهد کرد.

لاوروف در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان این مطلب که آمریکا تمامی حقوق خود را پس از خروج از توافق هسته‌ای، در چارچوب برجام از دست داده، تاکید کرد: روسیه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی بر ایران را مشروع نمی‌داند و تمامی تلاش خود را برای خنثی کردن آن به کار می‌بندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار