عاشورای ثانی شیعیان جعفری / گریه‌های بی تابانه برای پیشوای بی حرم در مسجد مهدویه

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مهدویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید روز شهادت امام صادق (ع) عاشورای دوم شیعیان جعفری باشد. روزی که شیعیان اهل بیت (ع) بی قرار از شهادت موسس مکتب شیعه هستند.

در مناطق جنوب استان تهران در محله مولوی بچه‌های هیئت "بضعة الرسول (ص) " مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) را در مسجد مهدویه برگزار کردند. بچه‌های این مسجد و هیئت، با رعایت نکات بهداشتی از حاضران در جلسه استقبال  و به همه افرادی که به مسجد وارد می‌شدند، ماسک اهدا می‌کردند. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خادمان مسجد با نهایت احترام فقط در حد امکان اجازه ورود مردم به مسجد را دادند.

هیئت "بضعة الرسول (ص) " جلسات باشکوهی را در ایام مختلف مذهبی با حضور پر شور مردم مناطق مختلف تهران برگزار می‌کند. این مراسم در عین رعایت فاصله اجتماعی با حضور قابل توجه عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد؛ به طوری که حیاط مسجد و خیابان‌های اطراف مسجد مردم مراسم را دنبال کردند.

پس از اقامه نماز ظهر و عصر مراسم آغاز شد. حسن مطلع جلسه قرائت جامعه کبیره با صدای شنیدنی برادر کمیل خامنه بود. آنچه روح و عشق جامعه کبیره را دوچندان کرد، روضه سید الشهداء (ع) بود.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد رحمت کاشانی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی بخش دیگر مراسم بود. نکته قابل توجه در سخنرانی وی ذکر نکات اخلاقی با اتکا به سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام ششم بود.

کاشانی گفت: «متاسفانه یکی از بزرگترین ایرادات جامعه ما رعایت نکردن ادب در دین داری و هدایتگری است. مثلا وقتی می‌خواهیم کسی را از اشتباهش آگاه کنیم در مواقعی که خودمان را در رسیدن به هدفمان ناکام می‌بینیم، به فحش و ناسزا متوسل می‌شویم. در کدام حدیث دیدیم که ائمه اطهار (س) در مواقعی فحاشی می‌کردند.»

وی افزود: «زمانی که امیر المومنین علی (ع) سخنرانی می‌کردند، دشمنان ایشان آیات قرآن می‌خواندند. امام علی (ع) هم در واکنش به این رفتار به احترام کتاب الهی سخنرانیشان را متوقف می‌کردند. وقتی برخی از شیعیان درخواست کردند که ایشان واکنشی تند داشته باشند، حضرت فرمودند من به هر بهانه‌ای نمی‌خواهم هدایت کنم. اخلاق خیلی اهمیت دارد.»

در ادامه می‌توانید فایل صوتی بخش‌هایی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاشانی را بشنوید.

کاشانی

حجت الاسلام و المسلمین کاشانی در ادامه به برخی از آسیب‌های اخلاقی اشاره کردند. پایان بند سخنرانی این کارشناس مذهبی دقایقی روضه خوانی بود. در ادامه مداحان اهل بیت (ع) حنیف طاهری و مهدی اقدم نژاد حاضران در جلسه را مستفیذ کردند. روایت ماجرای شیعه‌ای که به دستور امام صادق (ع) به داخل تنور رفت، مقدمه‌ای شد برای قرائت روضه سید الشهدا (ع) و قرار گرفتن سر مبارک آن حضرت در تنور خانه خولی.

در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از مداحی حنیف طاهری در روز شهادت امام صادق (ع) بشنوید.

طاهری

حسن ختام مراسم سوگواری امام ششم (ع) مداحی کوتاه پیر غلام و مداح اهل بیت (ع) حاج علی انسانی بود.

در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از مداحی علی انسانی را بشنوید.

انسانی

به این ترتیب مراسم عزاداری بچه‌های هیئت بضعه الرسول (ص) به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در مسجد مهدویه به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار