تکلیف پنج کرسی موقت شورای امنیت امروز مشخص می‌شود

هفت کشور مختلف غربی و آفریقایی امروز برای رسیدن به پنج کرسی موقت شورای امنیت سازمان ملل با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفت کشور غربی و آفریقایی خواهان کسب یکی از پنج کرسی موقت در شورای امنیت سازمان ملل هستند. امروز چهارشنبه قرار است تکلیف پنج کرسی باقی مانده موقت شورای امنیت سازمان ملل مشخص شود.

نروژ، کانادا، ایرلند کشور‌های غربی هستند که در این رقابت حضور دارند. کنیا و جیبوتی نیز برای کسب یک کرسی غیر دائم در شورای امنیت تلاش می‌کنند. کشور مکزیک نیز از میان کشور‌های آمریکای لاتین در این رقابت حضور دارد. از سوی دیگر هند از منطقه آسیا و اقیانوس آرام نیز موفق به رقابت در زمینه کسب کرسی عضویت موقت در شورای امنیت شده است.

گفتنی است در جلسه امروز، قرار است رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برای دوره جدید آن نیز انتخاب شود. کسب کرسی غیر دائم شورای امنیت برای عضویت دو ساله خواهد بود.

روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و این شورا ۱۰ عضو غیر دائم نیز دارد که هر دو سال یکبار تعیین می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چطور بقیه کشورها راضی شدن این ۵ کشور عضو دائم باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
خبرو درست بخون!
اینا اعضای غیردائم هستند که هردو سال یکبار عوض میشن
اعضای دائم که حق وتو دارن 5 تا هستند: امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۷:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خیلی جالبه که با پیشرفت علم و تکنولوژی ، هنوز مردم دنیا انقدر رشد نکرده اند که از سازمان حقوق بشر و ... درخواست کنند که چرا باید این 5 کشور عضو دائم شورای امنیت باشند ؟ این 5 کشور دنیا رو بین خودشون تقسیم کرده و هر کاری که دوست داشته باشند ، انجام میدهند .مثال صدام رو که میدانند که دیگر توان نظامی ندارد را برای دنیا خطرناک جلوه دادند و خودشان نیز به آنجا لشگر کشی کردند .حالا هم که میبینید منافع خودشان را میبرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چون قوی ترها تصمیم می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ما هم در اوپک حق وتو داریم
آخرین اخبار