لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از کرونا در محیط کار

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بر لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در محیط کار تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پوران خلفیان مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به نامگذاری ۲۶ خردا تا اول تیر به عنوان هفته جهانی سلامت مردان در بسیاری از کشور‌ها و انتخاب شعار «برای کووید ۱۹ اقدام کنید» به عنوان شعار هفته بین المللی سلامت مردان افزود: برخی از کارکنان در معرض خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

خلفیان اضافه کرد: کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی، بهداری، خانه‌های بهداشت کارگری و مرکز بهداشت کار، کارکنان کفن و دفن، کارکنان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، مسئولین و کارکنان فرودگاه‌ها و شرکت‌های هوایی و ریلی و مترو، کلیه وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس، تاکسی و ...، مرزبانان، کارکنان جمع آوری زباله، پسماند و یا فاضلاب افراد زباله گرد، کارکنانی که مرتب در مسافرت هستند به خصوص به مناطق آلوده از جمله کارکنانی هستند که در معرض مواجهه بیشتر با کروناویروس هستند.


بیشتر بخوانید: بزرگترین عامل انتقال بیماری کرونا شرکت مردم در تجمعات است


او با بیان اینکه، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای محافظت از کارگران در برابر مواجهه با ویروس کرونا و ابتلا به آن بستگی به نوع کار انجام شده و ریسک مواجهه با آن از جمله پتانسیل ارتباط با افراد آلوده و آلودگی محیط کار دارد افزود: کارفرمایان باید استراتژی‌های کنترل عفونت را بر اساس یک ارزیابی ریسک دقیق با استفاده از تلفیق مناسبی از کنترل‌های مهندسی و مدیریتی، شیوه‌های کار ایمن و وسایل حفاظت فردی اتخاذ کنند تا از مواجهه کارگران پیشگیری شود.

خلفیان گفت: برای جلوگیری از مواجهه شغلی با ویروس کرونا کارفرمایان ملزم هستند که به کارگران در زمینه اجزای پیشگیری از آلودگی از جمله وسایل حفاظت فردی آموزش دهند و مردان نیز در محیط کار اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند.

او افزود: احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نزد مردان ۱۳ درصد و احتمال مرگ و میر بر اثر این بیماری در آن‌ها ۲۹ درصد بالاتر از زنان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار