آنکارا اظهارات فرانسه درباره لیبی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اظهارات فرانسه درباره نقش مخرب آنکارا در لیبی را غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد پاریس در قبال لیبی سیاست نامناسبی اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه ترکیه در روز سه شنبه طی بیانیه‌ای به اظهارات فرانسه در رابطه با ادعای نقش مخرب ترکیه در لیبی واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند. 

در این بیانیه اظهارات اخیر فرانسه درباره نقش  ترکیه در لیبی، «تاریک و غیرقابل درک» خوانده شده است، آنکارا بر این نکته نیز تاکید کرد که پاریس در قبال لیبی سیاست نامناسبی اتخاذ کرده است.

در  بیانیه وزارت خارجه ترکیه همچنین تاکید شده است: «حمایت فرانسه از خلیفه حفتر باعث تشدید بحران شده و با تصمیمات سازمان ملل و ناتو در تضاد است».

هر چند که ظاهرا فرانسه از دخالت در امور لیبی پرهیز می‌کند و بر روند دیپلماتیک در این کشور اصرار دارد، آنکارا معتقد است که پاریس اقداماتی را در حمایت از حفتر انجام می‌دهد.

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مداخله مداوم خارجی در لیبی، به ویژه تشدید حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی غیر قابل‌قبول است و باید هرچه زودتر پایان یابد.

پاریس این را هم گفته که دولت وفاق ملی لیبی با وجود توافق برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس، به دامنه حملات خود افزوده است. وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود تاکید کرده بود که مداخله خارجی به ویژه نقش ترکیه در لیبی غیرقابل قبول است و این روند باید متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار