کاهش ۲۴ درصدی تردد در محور‌های خراسان جنوبی

تردد در محور‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بهمنی رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: براساس نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های استان، این کاهش در بخش وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد و در بخش وسایل نقلیه سبک ۲۹ درصد بوده است.

او افزود: بیشترین کاهش تردد مربوط به محور‌های ورودی استان بوده است.

بهمنی گفت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌های ترافیک عبوری، برگرفته از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان، درصد سرعت‌های غیر مجاز در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشته و از ۲۳ به ۱۵ درصد از مجموع تردد رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به عملکرد مثبت سامانه‌های ثبت تخلف این اداره کل در کاهش تخلفات سرعت، افزود: با رعایت بیشتر قوانین حد سرعت مجاز توسط کاربران جاد‌های شاهد بهبود جایگاه استان از لحاظ درصد سرعت‌های غیر مجاز بوده ایم.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به افزایش حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی که غالباً بدلیل خواب آلودگی و بی توجه به جلو از سوی رانندگان است، گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکار‌های سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

بهمنی ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیت ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت در محور‌های اصلی استان، اِعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس سرعت متوسط، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاد‌های که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند را افزایش داده و حوادث و تلفات جاده‌ای در محور‌های استان را کاهش دهد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار