حرکات عجیب سفیدپوستان هنگام تظاهرات سیاه پوستان در لندن!

تعدادی از شهروندان سفیدپوست لندن با تقلید از حرکات میمون، اقدام به تمسخر سیاه پوستان معترض کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز ۲۵ می‌سال ۲۰۲۰ بود که یک مرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا کشته شد. غروب روز دوشنبه «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا توسط چند افسر پلیس سفید پوست آمریکایی در کف خیابان خفه شد. کشته شدن این مرد سیاه پوست موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا رقم زد. البته این اعتراضات تنها به داخل آمریکا محدود نشد و در بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان مردم دست به اعتراض زدند.

یکی از شهر‌هایی که از روز‌های نخست اعتراضات ضدنژادپرستی در آن شکل گرفت شهر لندن، پایتخت انگلیس است. این شهر نیز پس از شکل گیری اعتراضات به میدان درگیری معترضان با پلیس و تظاهرکنندگان با یکدیگر تبدیل شده است. اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است اقدام عجیب تعدادی از سفیدپوستان در مواجهه با معترضان سیاه پوست در یکی از مناطق لندن را به تصویر می‌کشد.


  • بیشتر بخوانید

اقدام تحسین برانگیز زن سیاهپوست در تظاهرات لندن


در این ویدئو تعدادی از معترضان سفیدپوست در حالی که در مقابل یک ساختمان حضور دارند با تقلید از حرکات میمون اقدام به تمسخر سیاه پوستان می‌کنند. این تعداد از سفیدپوستان سپس با نشان دادن انگشتان خود به سیاه پوستان اقدام به نمایش حرکاتی توهین آمیز به آن‌ها کردند. این اتفاق روز شنبه و در میدان «ترافالگار» لندن رخ داد. در ویدئویی که توسط یکی از معترضان سیاه پوست و با تلفن همراه تهیه شده است صدای یک مرد سیاه پوست شنیده می‌شود که با نام بردن از «میمون» به این اقدام زشت سفیدپوستان اشاره می‌کند. در این ویدئو این مرد سیاه پوست می‌گوید: «نگاه کن، آن‌ها ما را میمون خطاب می‌کنند.»

ویدئوی منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که ماموران پلیس به این مردان سفیدپوست نژادپرست حمله ور می‌شوند. پس از این اقدام سفید پوستان لندنی، درگیری شدیدی میان آن‌ها با سیاه پوستان رخ داد که عده‌ای از سفیدپوستان زخمی شدند.

تظاهرات نژادپرستانه که پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی آغاز شد همچنان در آمریکا و سراسر جهان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
جهل بشر تمامی ندارد