دالوند خبر داد؛

۱۵۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند

مدیرکل تامین مسکن کمیته امداد گفت: ۱۵۰ هزار خانوار فاقد مسکن هستند که در اولویت برنامه‌های حوزه تامین مسکن کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،احمدرضا دالوند مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امدادامام خمینی (ره)در نشست خبری خود اظهار کرد: احداث و خرید ساختمان، تعمیرات مسکن، احداث فضا‌های جانبی، سرویس بهداشتی و… از جمله اقدامات  کمیته امدادامام خمینی (ره) است.

او با بیان اینکه ۷۷۳ هزار خانوار نیازمند مسکن را در این نهاد داریم، گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار خانوار فاقد مسکن و در اولویت برنامه‌های ما هستند.

مدیرکل امور مسکن کمیته امداد با بیان اینکه توجه به مناطق مرزی و محروم و روستایی، تأمین خدمات مسکن با اولویت ایتام و… از محور‌های اصلی ما است، گفت: تأمین مسکن نیازمندان با رعایت الگوی ایرانی و اسلامی، ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی و… از جمله اقدامات مسکن است.

مدیر کل مسکن کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۹۸ کمک به بازسازی و تعمیر ۱۵ هزار واحد مسکونی، کمک به تأمین ۹ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی و ۹۶۰ واحد مسکونی شهری انجام شد، گفت: بازسازی واحد‌های سیل زده در فروردین ماه انجام و اعتبار هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال هزینه شد.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی، با رویکرد بهره گیری از منابع مردمی قصد داریم ۵۸ هزار و ۹۱۲ خدمت مسکن با اعتبار ۱۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال هزینه کنیم، ادامه داد: همچنین حذف سقف فاقدین مسکن ایتام با اولویت روستا‌ها و خانواده‌های پرجمعیت، تعهدی شدن بودجه و تفویض پیش بینی برنامه و اعتبارات مورد نیاز استان‌ها، تأمین مسکن روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، حذف سقف تعمیرات و تکمیل واحد‌های نیمه تمام سال‌های گذشته و همچنین تحقق تعهدات کمیته امداد در قالب تفاهمات منعقد شده با سازمان برنامه و بودجه و استانداری‌ها در حد مقدورات و اعتبارات از جمله برنامه‌های امسال کمیته امداد است.

دالوند با بیان اینکه در سال ۹۹، پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و قصد داریم مسکن ۲۰ هزار خانوار در روستا‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را تأمین کنیم، افزود: از ابتدای فعالیت دفتر مسکن کمیته امداد تاکنون یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۸۱۰ واحد مسکونی و خدمات مسکن به مددجویان ارائه کرده‌ایم که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۷۲۶ واحد تعمیر و بازسازی و ۴۶۹ هزار و ۸۳ واحد مسکونی را احداث کرده‌ایم.

مدیر کل مسکن کمیته امداد گفت: براساس تفاهم با سپاه ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق مرزی و محروم احداث خواهیم کرد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد در سال گذشته تکمیل شده و مابقی نیز امسال تکمیل و تحویل داده می‌شود.

او تصریح کرد: براساس تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه قرار است در سه استان محروم خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار واحد مسکونی احداث شود.

دالوند با بیان اینکه ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیل سال ۹۸ دچار آسیب شد که از این تعداد ۱۹ هزار واحد نیاز به بازسازی و تعمیر داشتند که ۹۰ درصد کار تاکنون انجام شده و تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه فعالیت‌ها را به اتمام برسانیم، گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی را در سال گذشته در مناطق محروم گازرسانی کرده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۵۸۶ واحد روستایی ساخته و ۱۰ هزار واحد در مناطق سیل زده نیز احداث شد و در مجموع ۴۲ هزار و ۸۷۵ واحد برای مددجویان احداث و ۹۱ هزار و ۳۴۲ واحد نیز تعمیر انجام گرفت.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد مجموع فعالیت‌های ساخت، احداث و تعمیر ما در سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۱۳۷ واحد بوده است که سهم اعتبارات دولتی ما ۳۱ درصد بوده است، گفت: ۲۱ درصد از طریق مجتمع اقتصادی، ۸ درصد صدقات و کمک‌های مردمی و ۴۰ درصد تسهیلات صندوق امداد ولایت بوده که مجموع اعتبارات ۸ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال بوده است.

دالوند گفت: براساس تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه و خیریه ابوتراب که صورت گرفت برای ایتام استان‌های هرمزگان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری مسکن تهیه شود.

او گفت: در سال ۹۹ تغییر رویکرد داریم. چرا که ممکن است در بخش منابع دولتی با چالش روبرو شویم به همین دلیل قصد داریم به سمت جذب مشارکت‌های مردمی پیش رویم. برنامه‌های مصوب ما در سال ۹۹، ۵۸ هزار و ۹۱۲ خدمت مسکن با اعتبار ۱۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال است.

مدیر کل مسکن کمیته امداد با اشاره به اینکه از طریق ۲۱ تفاهم نامه انجام شده با ارگان‌های مختلف، ۳۴ هزار واحد احداث شود که سهم کمیته امداد ۴۴۲ میلیارد تومان است.

دالوند ادامه داد: ایجاد مراکز نیکوکاری سرپناه از جمله اقدامات در حوزه مسکن است.

او خاطرنشان کرد: براساس جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم قرار است مشکل مسکن ۲۰۰ هزار خانوار را با کمک وزارت مسکن برطرف کنیم به طوری که تاکنون وزارت مسکن دهک‌های چهار به بالا را پوشش می‌داد و تسهیلات با بهره بالا به آن‌ها ارائه می‌کرد، اما مددجویان بهزیستی به دلیل بهره بالا امکان استفاده از این تسهیلات را نداشتند، اما قرار است با تفاهم نامه منعقد شده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و امداد با کمک دولت و اختصاص تسهیلات کم بهره صورت گیرد.

دالوند افزود: در این رابطه بختیاری رئیس کمیته امداد نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده تا مددجویان در شهر‌ها نیز از تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

او درباره منابع دولتی در سال ۹۹ گفت: ۶ درصد از کل بودجه در حوزه مسکن، منابع دولتی است و منابع امداد ۲۳ درصد، مشارکت مردمی ۳۰ درصد و ۴۱ درصد نیز تسهیلات صندوق امداد ولایت خواهد بود.

مدیر کل مسکن کمیته امداد با بیان اینکه تغییرات بودجه مسکن نسبت به سال جاری کاهش ۲۵ درصدی منابع دولتی را داشته است، گفت: افزایش ۲۲ درصدی کمک‌های مردمی را در حوزه مسکن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا
آخرین اخبار