پمپئو: آمریکا خیلی بهتر از دیوان لاهه عدالت را اجرا می‌کند!

در پی بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و دیوان کیفری بین‌المللی، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد کشورش خیلی بهتر از این دیوان عدالت را اجرا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر دیوان کیفری بین المللی را هدف انتقاد قرار داد و مدعی شد کشورش برای اجرای عدالت به این دیوان نیاز ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا برای اجرای عدالت به دیوان کیفری بین المللی نیازی ندارد. ما می‌دانیم چگونه اینکار را انجام دهیم. ما خیلی بهتر از آنچه دیوان کیفری بین المللی درباره عاملان بدترین جنایت جمعی انجام داده، پاسخگو هستیم.

دونالد ترامپ پیش‌تر در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌ اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد.

آمریکا نسبت به انجام چنین تحقیقاتی از سوی دیوان لاهه بدون درخواست مجوز از واشنگتن معترض است. تلاش آمریکا برای تحریم دیوان لاهه به دنبال آن صورت می‌گیرد که این دادگاه بین المللی در ماه مارس تحقیقاتی را در خصوص جنایات جنگی و اقدامات ضد حقوق بشری نیرو‌های آمریکا در افغانستان در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ از جمله شکنجه‌های گزارش شده از سوی ماموران سازمان سیا در لهستان، رومانی و لیتوانی صورت داد.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اقدام آمریکا را «مایه نگرانی جدی» توصیف و اعلام کرد که شورای امور خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته آینده برای بررسی و اعلام نظر درباره این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هی مایک پامپئو: منظورت از اجرای عدالت همین ضرب و شتم رنگین پوستان آمریکائی در کف خیابان هاست ؟!
و یا منظورت : کشتن زنگین پوستان در روز روشن با شلیک گلوله های الکتریکی و شلیک گلوله مستقیم و باتوم و خفه کردن آنها با لگد کردن گردنشان است؟! هی احمق درجه یک منظورت را نمیشود فهمید...... اجرای عدالتی که تو به آن اشاره کرده ای در حال حاضر زلزله های چندین ریشتری بی عدالتی در تمام ایالت های آمریکاست که توسط رسانه هاو شبکه های غول رسانه ای خودتان به جهان مخابره میشود مردم جهان قسم حضرت عباس را باور کنند و یا دم خروسی که از بغل شما بیرون زده؟!......آیا مطمئن هستی قبلاً چیزی مصرف نکرده ای واین نطق را ایراد کرده ای؟! حالت خوب بوده و حواست جمع بوده؟ چگونه از اخبار اظهرمن الشمس ایالات متحده که گسلها وشکاف های ططبقاتی عمیقش زلزله های اجتماعی ایجاد کرده را نمی بینی و یا مقاومت میکنی که نبینی؟!
آخرین اخبار