پمپئو دستور حذف پرچم حمایت از سیاه‌پوستان را از سردر سفارت آمریکا صادر کرد

وزارت خارجه آمریکا دستور برداشتن پرچم حمایت از جنبش سیاه‌پوستان از سردر سفارت این کشور در کره جنوبی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وزارت خارجه آمریکا به سفارت این کشور در سئول دستور داد تا لوح حمایت از جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» را از سردر ساختمان خود بردارد.

این درخواست از طبقه هفتم وزارت خارجه آمریکا که دفتر مایک پمپئو، وزیر خارجه در آن قرار دارد، صادر شد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود از جنبش مذکور به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی یاد و تاکید کرد دولت آمریکا از کمک به این جنبش و ترویج جایگاه آن پشتیبانی نمی‌کند.

سفارت آمریکا روز شنبه ضمن نصب پرچم «زندگی سیاهان اهمیت دارد» بر سردر خود، در پیامی توئیتری آورد: «سفارت آمریکا ضمن همبستگی با هموطنان اندوهگین خود که به طور مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند و خواستار تغییرات مثبت هستند، در کنار آن‌ها می‌ایستد. بنر "زندگی سیاهان اهمیت دارد" نشانه حمایت ما از مبارزه با بی عدالتی‌های نژادی و خشونت پلیس است چرا که ما به دنبال جامعه‌ای فراگیرتر و عادل‌تر هستیم.»

پس از قتل فجیع جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» شکل گرفت. اقدام خشونت بار پلیس علیه او، موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در سراسر آمریکا به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی چنین چیزهایی رو میبینیم غبطه می خوریم اونا کجان ما کجاییم
آخرین اخبار