در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

نبود مخاطب میهمان ناخوانده این روز‌های صنعت نشر/ الوعده وفا وام ناشران را پرداخت کنید

ناشران در شرایط کنونی در زمینه مخاطب پیدا کردن و فروش کتاب هایشان مشکل دارند.

نبود مخاطب میهمان ناخوانده این روز‌های صنعت نشر/ الوعده وفا وام ناشران را پرداخت کنید

احمد دولت آبادی، مدیر مسئول انتشارات نگارتابان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کنونی انتشار کتاب گفت: ناشران مشکلی در زمینه انتشار کتاب ندارند. اتحادیه ناشران و کتابفروشان سهمیه کاغذ را به ناشران بدهند، ناشر هم می‌تواند مقداری پول برای انتشار کتاب هزینه کند.

وی افزود: ناشران در شرایط کنونی برای پیدا کردن مخاطب و فروش کتاب هایشان مشکل دارند این مسئله می‌تواند در آینده برای ناشران در زمینه فعالیت در صنعت نشر مانع ایجاد کند،امسال  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نمی شود و از سوی دیگر کتابفروشان هم به دلیل شیوع بیماری کرونا در زمینه فروش کتاب‌های ناشران ضعیف عمل می‌کنند.

دولت آبادی افزود: اگر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شد ناشران راحت‌تر در زمینه نشر فعالیت می‌کردند، چون ناشران براساس درآمدشان از نمایشگاه کتاب تهران برای بخشی از فعالیت هایشان در ضنعت نشر پیش بینی کرده بودند و برگزار نشدن آن مانعی برای جامه عمل پوشاندن به این بخش از فعالیت‌ها است. الان بسیاری از ناشران دست به عصا راه می‌روند اگر از آن‌ها حمایت نشود بسیاری از ناشران باید روز‌های بدی را در پیش داشته باشند. اگر تهمیداتی برای صنعت نشر اندیشیده نشود اوضاع نشر در دو سه ماه آینده بدتر می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر برای برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تلاش می‌کنند، وزارت ارشاد در برخی موارد نمی‌تواند کاری انجام دهد برای مثال ستاد مقابله با بیمای کرونا نتیجه نهایی برگزاری نمایشگاه کتاب را اعلام می‌کند و می‌گوید امکان برگزاری نمایشگاه کتاب وجود دارد یا نه. این مسئله در سازمان‌های دیگر هم دیده می‌شود وزارت ارشاد می‌تواند به غیر از برگزاری نمایشگاه کتاب برای خرید کتاب از ناشران اقدام کند.

دولت آبادی بیان کرد: ناشران برای دریافت وام ثبت نام کرده بودند وزارت ارشاد می‌تواند این وام را به ناشران پرداخت کند تاکنون ناشران تنها برای دریافت وام ثبت نام کردند و مبلغ وام به آن‌ها پرداخت نشده است اگر بخواهند از صنعت نشر در شرایط کنونی حمایت کنند می‌توانند از کتابفروشی‌ها حمایت کنند شیوع بیماری کرونا نمی‌تواند در اعطای وام به ناشران دخالت کند و مانعی در این زمینه به وجود بیاورد.

او اظهار کرد:قرار بود هنرمندان از پرداخت حق بیمه ماه‌های فروردین تا خرداد معاف شده بودند قرار بود کسانی که حق بیمه فروردین تا خردادشان را پرداخت کرده بودند حق بیمه ماه‌های تیر تا شهریورشان را پرداخت نکنند، چون خودم نویسنده هستم و بیمه هنرمندان دارم چند روز پیش به بیمه رفتم بازهم گفتند چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده است تا الان هیچ حمایت بیمه‌ای از هنرمندان نشده است

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار