انتقاد شدید «ارتش ملی لیبی» از ترکیه

سخنگوی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به شدت به انتقاد از ترکیه و رئیس‌جمهور آن پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، احمد المسماری، سخنگوی (نیرو‌های موسوم به) ارتش ملی لیبی وابسته به خلیفه حفتر گفت: زمان و مکان جنایت‌های شبه نظامیان دولت وفاق ملی در حق غیرنظامیان و اسامی قربانیان را به صورت مستند ثبت کرده ایم. در خاک لیبی زیر پرچم ترکیه موارد متعدد جنایت علیه بشریت اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود. مردم ترکیه باید مانند مردم ایتالیا که در مقابل موسولینی ایستادند، در مقابل اردوغان بایستند.

ترکیه ضمن حمایت دائمی و دیپلماتیک از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، چندی پیش اعلام کرد که به دنبال احداث دو پایگاه نظامی در این کشور است تا بتواند به حضور نظامی خود در لیبی انسجام بخشد. 

ارتش تحت امر خلیفه حفتر هم به دخالت‌های ترکیه واکنش نشان داده و در این‌باره روز شنبه گفت: «اردوغان به دنبال سیطره کامل در تمام لیبی است و نیت خیرخواهانه‌ای برای مردم لیبی ندارد».

ادعای ارتش تحت امر حفتر در رابطه با دخالت ترکیه در امور لیبی در حالی ابراز می‌شود که کشورهای امارات و عربستان هم طی سال‌های اخیر در حمایت از خلیفه حفتر مقادیر زیادی از تجهیزات جنگی را به لیبی ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۰۲:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اردوغان خر هم آدم شده
آخرین اخبار