جزئیات عملیات سنگین و مهم برای تامین امنیت شاهرگ‌های شرقی عراق + نقشه میدانی

نیرو‌های عراقی در روز‌های گذشته عملیاتی را در استان‌های کرکوک و دیاله علیه هسته‌های مخفی داعش آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌های گذشته استان کرکوک نیز مانند سایر مناطق مرکزی، شمالی و غربی عراق شاهد حملات هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش و درگیری‌های سنگین بوده و در این میان نیرو‌های مسلح این کشور نیز با قدرت بیشتری برای کنترل ناامنی‌ها وارد عمل شدند و به تحرکات تروریست‌ها واکنش دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در استان کرکوک دنبال می‌کند  به جزئیات عملیات‌های اخیر نیرو‌های عراقی در این استان اشاره کرد و گفت: گروهی از نیرو‌های بسیج مردمی در یک عملیات ویژه و دقیق موفق شدند دو تن از تروریست‌های سرشناس داعش را در منطقه «وادی الشای» در حومه شهرستان «داقوق» در جنوب استان کرکوک شناسایی و در یک حمله عافلگیرانه به هلاکت برسانند.

این منبع میدانی با بیان این که جست وجوی نقطه به نقطه و بررسی‌های میدانی نیرو‌های عراقی برای شناسایی عناصر مخفی داعش و کشف مخفی گاه‌های آنان در این محور در جریان است، افزود: شهرستان داقوق و به خصوص منطقه «وادی الشای» به تروریست‌های داعش آلوده است.

جزئیات عملیات سنگین و مهم برای تامین امنیت استان‌های کرکوک و دیاله + تصاویر

وی با توضیح این که نیرو‌های عراقی در ماه‌های اخیر چندین عملیات را در این محور برای امن کردن مناطق آلوده انجام دادند، گفت: مناطق جنوبی استان کرکوک (شهرستان داقوق) به دلیل نزدیک بودن به مرز استان صلاح الدین و مرز‌های اقلیم کردستان و همچنین وجود مناطق صعب العبور به محل مناسبی برای تقویت عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است.

این منبع میدانی افزود: شهرستان داقوق از محور شمالی به شهر کرکوک، از غرب به منطقه «الرشاد» و از محور جنوب غربی به رشته کوه‌های حمرین وصل می‌شود؛ این شهرستان (داقوق) از محور جنوب غرب و جنوبی نیز به منطقه مهم، صعب العبور و آلوده العبث متصل و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ گروه تروریستی موسوم به پرچم سفید که متشکل از عناصر بعثی، تجزیه طلب و سایر تروریست‌ها است در منطقه داقوق فعالیت می‌کند.

به گفته این منبع میدانی، تروریست‌های داعش با کمک برخی عناصر در اقلیم کردستان عراق نسبت به ناامن کردن مناطق جنوبی استان کرکوک (شهرستان داقوق) و مناطق شمال شرقی استان صلاح الدین اقدام می‌کنند.

جزئیات عملیات سنگین و مهم برای تامین امنیت استان‌های کرکوک و دیاله + تصاویر

آخرین تحولات میدانی استان دیاله

از مناطق شمال و شمال غرب استان دیاله (حومه رشته کوه‌های حمرین) خبر می‌رسد، رزمندگان بسیج مردمی به همراه نیرو‌های امنیتی، ارتش و پلیس فدرال عملیاتی را از ۴ محور به منظور شناسایی تروریست‌های داعش و کشف مخفی گاه‌های آنان ترتیب دادند؛ رشته کوه‌های حمرین که مناطقی از شمال و شمال غرب استان دیاله را در برمی گیرند به دلیل صعب العبور بودن و متصل شدن به مرز اقلیم کردستان و مناطق متروکه شرقی استان صلاح الدین به محلی مناسب برای تروریست‌های داعش تبدیل شده اند و از محور جنوبی نیز به مناطق «المقدادیه و بعقوبه» وصل می‌شوند.

این عملیات در پاسخ به تحرکات و حملات مداوم تروریست‌های داعش در هفته‌های گذشته صورت گرفته و نیرو‌های عراقی در تلاش هستند امنیت را به مناطق آلوده در مناطق شمالی استان دیاله بازگردانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش در جریان پاکسازی مناطق آلوده در حومه سد «العظیم» و روستا‌های «طالعه الدهن ۱، طالعه الدهن ۲، وادی زغیتون، العرندس، مرج» در شمال غرب استان دیاله و نزدیکی مرز‌های مشترک با استان صلاح الدین موفق شدند ۳ خودروی نظامی، یک خودروی انتحاری و مقادیری مواد منفجره را منهدم کنند.

جزئیات عملیات سنگین و مهم برای تامین امنیت استان‌های کرکوک و دیاله + تصاویر

منطقه راهبردی «العظیم» از محور غربی به منطقه مهم، صعب العبور و آلوده «العبث» متصل می‌شود و همچنین دروازه‌های شرقی شهر‌های «تکریت، سامراء و الشرقاط» محسوب می‌شود؛ این منطقه از محور شرقی به جاده «کرکوک - بغداد» وصل می‌شود و این مسئله نیز اهمیتش را چند برابر کرده است.

نیرو‌های بسیج مردمی در عملیات پاکسازی روستا‌های «البوصیاح و تل العیده المیدان» خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی عناصر تروریستی داعش وارد آوردند و تعدادی تونل را هم شناسایی و منهدم کردند و توانستند امنیت را به مناطق آلوده بازگردانند.

نیرو‌های واکنش سریع در جریان پاکسازی روستا‌های «طامور، طالعه الرمل، ابوفشکه، زرکه، خشافنه، الفرکه، شیراوه، بلکانه السالم، بتکانه ساده، جدوع و معکر الصدیق» تجهیزات نظامی سنگین از جمله ده‌ها قبضه خمپاره و موشک را به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره کشف و منهدم کردند.

جزئیات عملیات سنگین و مهم برای تامین امنیت استان‌های کرکوک و دیاله + تصاویر

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، عملیاتی نیرو‌های عراقی در محور جنوبی کرکوک، شمال و شمال غرب دیاله با هدف تامین امنیت بیشتر مناطق مرزی با استان صلاح الدین به خصوص نقاط متروکه (العبث) آغاز شده است؛ نیرو‌های عراقی قصد دارند با امن کردن غرب استان دیاله و جنوب استان کرکوک، راه را برای پاکسازی مناطق شرقی و شمال شرق استان صلاح الدین باز کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عـلـی خـانـی
۲۳:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
انشـاءاللـه و بـه یـاری و نصـرت خـداونـد متـعـال فـتـح و پـیـروزی بـا رزمـنـدگـان اسـلـام و جبـهـه ی مـقـاومـت خـواهـد بـود و امـنـیـت کـامـل بـه منـطـقـه ی غـرب آسـیـا و کـل دنـیـا حـاکـم خـواهـد شـد.(اللـهـم عـجـل الـولیـک فـرج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
انشا الله عراق هم پاک از شر و وحشی گری زاده صهیون
آخرین اخبار