افزون‌بر ۱۱ هزار بازدیدبهداشتی از اصناف سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۱ هزار بازدید بهداشتی همزمان با شیوع ویروس کرونا از واحدهای صنفی این استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مهدی زنگنه معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۱۷۴ واحد صنفی متخلف در این مدت به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پلمب شدند.

اوادامه داد: تیم‌های نظارتی بهداشتی به همراه تیم‌های سایر دستگاه‌های نظارتی بصورت مستمر از واحدهای صنفی نظارت دارند که برای هزار و ۶۷۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شده است.


بیشتربخوانید:


معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ هزار ۹۴۰ واحد صنفی در سامانه «سلامت» دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نام‌نویسی کرده‌اند.

او  تاکید کرد: شهروندان در هنگام مراجعه به واحدهای صنفی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هنگام خرید، به همراه داشتن دستکش و ماسک در مراکز تجمعی و استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن صنفی، می‌توانند با سامانه ارتباطات مردمی ۱۹۰ تماس گیرند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار