اسدی: بعضی‌ها نمی‌خواهند کفاشیان به فدراسیون برگردد

علیرضا اسدی درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا اسدی دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون پس از پایان دوران محرومیتش گفت: کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال است  و محرومیتی داشت که نمی توانست در این مدت در فدراسیون حضور پیدا کند. در بحث بازنشسته‌ها منع قانونی وجود ندارد و کمیته استیناف حکم داد که محرومیت او تمام شده است.

او افزود: من نمی دانم چه منعی است که کفاشیان در فدراسیون فوتبال حضور نداشته باشد. او می‌تواند در این شرایط کمک کند و باید از وی استفاده کنیم، اما من فکر می کنم بعضی‌ها می‌خواهند کار به کمیته انتقالی کشیده شود. آمدن کمیته انتقالی توهین به ما خواهد بود، زیرا فیفا و‌ AFC  می‌گویند شما به بلوغ نرسیده اید و ما خط مشی شما را ترسیم می‌ کنیم.

اسدی درباره اینکه بعضی از اعضای هیئت رئیسه اعتقاد دارند که ورود کفاشیان باعث تشکیل کمیته انتقالی می‌شود، گفت: این‌ها نظر شخصی است و نظر شخصی من هم این است که چنین اتفاقی نمی افتد. در داخل کشور مطالبی را به طور غیر عادی بزرگ می‌کنند و این باعث می‌شود که فیفا و‌ AFC هم حساس شوند.


بیشتر بخوانید:


او ادامه داد: فدراسیون فوتبال مستقل و ما عضو فیفا هستیم. هیئت رئیسه‌ای داریم که چه بخواهیم و چه نخواهیم فعلا بر سر کارند. کفاشیان هم منع قانونی ندارد و محرومیتش هم از بین رفته است.  اگر شخصی می‌خواهد نظر شخصی دهد نظر شخصی او باید منافع ملی را تامین کند.

اسدی درباره غرامت سنگین به ویلموتس بیان کرد: اصلا چرا ما باید یک مربی خارجی داشته باشیم وقتی دانش فنی او را نمی توانیم استفاده کنیم. کالایی که ما نیاز داریم مگر دانش فنی نیست؟ دانش فنی را جور دیگری نمی‌توانیم بخریم؟ حتما باید به عنوان سرمربی این دانش فنی را بیاوریم؟ به عنوان مسئول کمیته آموزش بیاوریم مگر چه اشکالی دارد؟ مثلاً آرسن ونگر را بیاوریم و پولش را هم بدهیم، اما به عنوان کمیته آموزش بیاوریم از آن استفاده کرد اشکالی ندارد. مشکل ما این است که دانش فنی مربیان را نمی‌توانیم از آن‌ها بگیریم مشکل ما با کارلوس کی‌روش هم این بود که دانش فنی اش را در اختیارمان نمی‌گذاشت. ما باید بتوانیم با استفاده از مربیان خارجی، شاگرد تربیت کنیم. ما فقط خریدار نتیجه هستیم و از دانش فنی مربیان خارجی استفاده نمی‌کنیم.

دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال بیان کرد: استفاده از بضاعت داخلی امری عاقلانه است که با توجه به شرایطی که وجود دارد از آن استفاده می کنیم. ما در حوزه مدیریت حاضر نیستیم هزینه شود ما این هزینه را باید با استفاده از مربیان داخلی انجام دهیم یا اگر مربی خارجی می‌آوریم از او در کار‌های دیگر مثل آموزش هم استفاده کنیم.

او درباره احتمال ثبت نامش برای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اگر من در خودم این بضاعت را ببینم که بتوانم تغییر ایجاد کنم، حاضرم کمک کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار