توصیه جدی وزیر راه و شهرسازی به مالکان؛

برکت درآمد صاحب خانه‌های با انصاف بیشتر می‌شود

نگرانی مستاجران از افزایش قیمت اجاره باعث شد تا اسلامی با توصیه جدی به صاحب خانه‌ها اعلام کند که "درآمد مالکان با انصاف با برکت می‌شود. "

برکت درآمد مالکان با انصاف بیشتر می شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان میزان مراجعات مردم به مشاوران املاک نسبت به سایر ماه ها بیشتر می شود اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر چهره نگران نا امید مستاجران نسبت به سال های گذشته بیشتر شده که این خود می تواند زنگ هشداری برای دولت به ویژه وزارت راه وشهرسازی به دلیل رشد جهشی قیمت ها باشد.

همین موضوع باعث شد که چندی پیش رئیس جمهور  به اسلامی وزیر راه و شهرسازی دستور کنترل برای قیمت ها در بازار خرید و فروش مسکن را بدهد.

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد با بیان اینکه دراین جلسه مقرر شد که دولت اراضی که در اختیار دارد به وزارت راه وشهرسازی واگذار شود، گفت: در این جلسه به جهاد کشاورزی هم اعلام شد که اراضی که در حریم شهر‌ها و یا محدوده شهر‌ها قرار دارد را در اختیار این وزارت خانه قرار تا از طریق این اراضی شاهد تسریع در ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و هم چنین ذخیره سازی برای مسکن  شویم.

او به تکمیل واحد‌های مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهری که متقاضیان ثبت نام کرده اند در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و با توجه به آنکه برخی از این واحد‌ها مشکل معارض حقوقی داشتند سعی می‌شود با مساعدت قوه قضائیه به زودی مشکل این واحد‌ها برطرف می‌شود.

 افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم ترین عامل رشد قیمت مسکن 

اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از دلایل اصلی در رشد قیمت مسکن به شمار می‌رود، افزود: در این جلسه به وزیر صمت دستور داده شد که نظارت و کنترل قیمت‌ها روی مصالح ساختمانی افزایش یابد. چرا که هم اکنون با رشد لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه مصالح ساختمانی رو به رو هستیم.

او ادامه داد: گران شدن مصالح ساختمانی، افزایش دستمزد کارگران و نرخ ارز باعث ایجاد حباب در قیمت‌ها شده است بنابراین باید وزارت صمت با کنترل قیمت‌ها التهابات موجود در این بازار را از بین ببرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به مالکان خانه‌های خالی و پروژه‌های نیمه تمام در صورت ارائه واحد‌های مسکونی برای فروش، در نقاط مرغوب شهر زمین اعطا می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد کشورمقرر شد ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت با افزایش لجام گسخته مصالح ساختمانی برخورد کند چراکه بسیاری از سازندگان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نرخ ارز و دستمزد کارگران رو به رو است به همین دلیل باید با کنترل بیشتر التهابی که در این بازار ایجاد شده را کنترل کند.

اسلامی افزود: وزارت صمت باید کمک کند تا مصالح ساختمانی و تولیداتی که با رکود مواجه شده را مجدد راه اندازی کند تا مصالح ساختمانی با قیمت‌های معقول تری عرضه شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مالکان برای اجاره واحد‌های مسکونی به مستاجران شرایط را سخت نکنند، افزود: باید تمامی مردم و مالکان همکاری کنند تا التهاب در این بازار کاهش یابد.

اتصال تمامی  ۸۰۰ هزار نفر متقاضی به مسکن ملی

اسلامی با اشاره به اینکه با افزایش عرضه زمین و با تعیین شیوه نامه ارزان قیمت آن‌ها رادر اختیار سازندگان قرار دهیم،گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مسکن ملی ثبت نام کرده اند که ۸۰۰ هزار نفر ازآن‌ها تایید شدند بنابراین سعی خواهیم کرد تا تابستان تمامی این متقاضیان را به واحد مسکونی و یا زمین برای ساخت متصل کنیم.

وزیر راه شهرسازی اضافه کرد: با شرایطی که با بانک مرکزی هماهنگ کردیم مقرر شد که تسهیلاتی در اختیار سازندگان و یا خریداران بدون معطلی قرار دهیم. تا بخشی از جامعه که قصد دارند سرمایه گذاری کنند یا واحد تبدیل به احسن کنند به راحتی بتوانند آن‌ها را انجام دهند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اقداماتی در رابطه به تسهیل و یا تشویق برای حوزه ساخت وساز در حال انجام است گفت: مجوز‌هایی برای ساخت و ساز در نظر گرفته ایم که بخشی از آن مربوط به ضوابط شهرسازی است و در محیط‌های که معابر و یا تاسیسات زیربنایی در آنجا مشکل ندارد تراکم بیشتری برای ساخت وساز ارائه شود.

او اضافه کرد: از این طریق جذابیت‌های ساخت وساز برای سازندگان و خریداران بیشتر می‌شود و ممکن است سرمایه گذاران و خریداران با اندوخته‌های خود بتوانند واحد مسکونی مورد نظر خود را خریداری کنند.

او گفت: بسته‌های سیاستی و تشویقی برای حوزه مسکن در این جلسه مطرح شد و راهکار‌های برای کنترل قیمت‌ها ارائه شد که جزئیات بیشتر آن در جلسه‌ای با حضور آقای جهانگیری ارائه می‌شود.

صاحب خانه ها انصاف داشته باشند

اسلامی با بیان اینکه مالکان و مستاجران در این شرایط باید به بهبود وضعیت بازار اجاره کمک کنند افزود: چندی پیش جلسه‌ای با اتحادیه املاک برگزار کرده ایم تا و باید کمک کنیم که اسیر شرایط التهابی بازار اجاره نشویم و باید به آرامش بازار مسکن کمک کنیم واز سوی دیگر مالکان باید انصاف را راعایت و در راه رضای خدا اقدام کنند چراکه با رعایت انصاف و حال همدیگر برکت در آمدهایشان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۱:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اول و آخر امید همه به خداست وگرنه که از مسؤلان تاحالا فقط و فقط حرف های توخالی شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
برکت برای شما مسئول محترم از وظیفه خودت درست انجام بدهی زیاد نمیشه
فقط مردم خوب باشند
صدقه بدهند
مردم با فرهنگ رفتار کنند
مردم .....
پس شما چکاره هستی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
اون هفت سالی که باید فکری به حال مسکن می کردند به بهانه های مختلف جلوی همه طرح های ساخت مسکن دولتی از جمله مسکن مهر را گرفتند ، مجلس هم که زحمت کشید طرح مالیات بر خانه های خالی و مالکیت بیش از یک خانه را تصویب نکرد . حالا اومدن و میگن صاحب خانه ها انصاف داشته باشن . پس شما که در راس امور مملکت بودین و هنوزم هستین چه کاره اید ؟؟!! کنترل نرخ مسکن و اجاره بها را باید صاحب خانه ها انجام بدن !!؟؟ خیال باطلی بیش نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
این موضوع رو مراجع باید بگن ، شما بگو برای کنترل قیمت چیکار کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ای بابا
این توصیه ها به درد سال 1340 میخورد
الان شب بخوابی صبح پا شی باید فرش زیر پاتم بفروشی
آخرین اخبار