بازار‌های جهانی هدف اصلی تولیدات صنایع دستی

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: همیشه به صادر کنندگان توصیه می‌کنیم در بازار‌های صنایع دستی کشور‌هایی که توریست پذیر هستند حضور فعال داشته باشند.

علیرضا سالاریان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: نشست تخصصی فعالان صنایع دستی یک نشست برای همفکری و مشورت جهت بررسی راهکار‌های توسعه صادرات صنایع دستی است.

او ادامه داد: مسائل حوزه صنایع دستی را نمی‌توان به تنهایی در یک نشست مطرح کرد و به جمع بندی رسید، ولی برگزاری این نشست‌ها امیدوار کننده است. چون طراحی‌های بسیار خوبی انجام شده، اما مهم اجرایی شدن طرح‌ها است که این اجرایی شدن نیز منوط به استفاده از ظرفیت‌های داخلی، تخصصی کردن مسائل بازاریابی و تبلیغات، ذائقه شناسی و موارد تخصصی دیگر است.


مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان کرد: در حوزه صادرات صنایع دستی آنچه که مربوط به مشکلات داخلی و برنامه ریزی و تدوین راهکار‌ها است را می‌توان اجرایی کرد، اما باید از طرف صادرکنندگان پیگیری شود. صادرکنندگان صرفا به یک جلسه یا نشست اکتفا نکنند؛ باید با پیگیری و همکاری صادرکنندگان با مسئولان ذی ربط محور‌هایی که در طرح جامع صنایع دستی و حوزه گردشگری داریم را به مرحله اجرا و عملیاتی برسانیم.


سالاریان افزود: در عرصه صادرات ابتدا تولید کننده باید بتواند ظرفیت خود را در داخل کشور تکمیل کند در این صورت اگر فضای مناسب (از لحاظ سیاسی و اقتصادی) وجود داشته باشد صادر کننده می‌تواند تولیدات خود را صادر کند. همیشه به صادر کنندگان توصیه می‌کنیم در بازار‌های صنایع دستی کشور‌هایی که توریست پذیر هستند حضور فعال داشته باشند، یعنی باید برای کشور‌هایی برنامه ریزی کنیم که علاوه بر مردم آن کشور خارجی‌های دیگر نیز به آن کشور وارد می‌شوند و می‌توانند از صنایع دستی کشور‌های مختلف استفاده کنند.


او عنوان کرد: اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها برای ما مهم است. برنامه ریزی و نشست‌های مختلف برای توسعه و صادرات صنایع دستی اصفهان به کشور‌های دیگر انجام شده است، اما مهم اجرایی کردن مصوبات و نشست‌ها است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در پایان اضافه کرد: در عرصه صادرات دولت و سازمان‌های وابسته وظیفه تسهیل صادرات را دارند و نهاد اجرایی شرکت بخش خصوصی است. باید در دولت برای عرضه محصولات فضاسازی و بستر سازی شود، ولی در عمل صادر کننده است که می‌بایستی وارد شود و انتظار نداشته باشد بدون زحمت بتواند محصولش را به فروش برساند. صادر کننده باید مطالبه گر و پیگیر باشد اگر به سازمانی مراجعه کرد، اما پاسخ نگرفت ناامید نشود حتما پیگیری و سماجت منطقی داشته باشد تا خدمات مورد نیاز را دریافت کند.
 
 
انتهای خبر/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.