آلمان تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم را محکوم کرد

وزارت خارجه آلمان با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گازی نورد استریم ۲، آن را مداخله شدید در تامین انرژی اروپا و استقلال این قاره دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، وزارت خارجه آلمان با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه پروژه احداث خط لوله گازی نورد استریم ۲، که از روسیه به سمت اروپا می‌رود، آن را مداخله شدید در تامین انرژی اروپا دانست.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «اقدام آمریکا برای مجازات مسئولان و شرکت‌های آلمانی، مداخله شدید در تامین انرژی اروپا و استقلال آن است و آلمان تحریم‌های فرا منطقه‌ای را نمی‌پذیرد.»

این روزنامه گزارش داد اعضای برجسته پارلمان آلمان از آمریکا برای تحریم خط لوله گازی نورد استریم ۲ که گاز را مستقیم از روسیه به شمال آلمان می‌رساند انتقاد کرده اند.

این در حالی است که پیش‌تر کابینه فدرال آلمان اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای پاسخگویی به تحریم‌های آمریکا بر سر خط لوله گازی «نورد استریم ۲» ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز چندی پیش اعلام کرد روسیه هرگونه تحریم علیه پروژه نورد استریم ۲ را رقابت ناعادلانه و نقض قوانین بین المللی می‌داند. او برنامه‌های روسیه در مورد اجرای این پروژه را بدون تغییر اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار