صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرایط نشان می‌دهد آمریکا تجزیه خواهد شد

فعال اصلاح طلب گفت: آمریکا الان از چند نظر تحت فشار است و در شرایط سختی قرار گرفته که تحمل این فشار برای مردمش غیر ممکن به نظر می‌رسد.

شرایط نشان می‌دهد آمریکا تجزیه خواهد شدعلی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر آمریکا، گفت: آمریکا امروز از چند نظر تحت فشار است و در شرایط سختی قرار گرفته که تحمل این فشار برای مردمش غیر ممکن به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: البته ما هم فشار‌های بسیاری را از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کردیم نظیر جنگ، تحریم و فشار‌های اقتصادی؛ اما روحیه مردم ما با مردم آمریکا بسیار تفاوت دارد و این تفاوت را در شرایط کرونا هم درک کردیم. آنها حس می‌کردند بر دنیا سَروَری دارند، اما هم در ردیف جوامع غیر متمدن قرار گرفتند و در مواردی حتی به راهزنی هم دست بردند.

صوفی افزود: قطعا تا این فشار‌ها پیش نمی‌آمد اینگونه ظاهر بزک کرده آمریکا کنار نرفته و چهره واقعی او آشکار نمی‌شد تا حدی که امروز آمریکا توانایی مدیریت کرونا را  هم ندارد و با یک اپیدمی در حال دست و پنجه نرم کردن است؛ آمریکا در این مقطع بسیار ضعیف ظاهر شده و این امر بر همگان واضح است؛ به هرحال این مشکلات، حکومت آمریکا را با آن داعیه ابرقدرتی به زانو درآورده است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات اظهار کرد: آمریکای امروز با بحران‌های بسیاری درگیر است؛ برای مثال بحران اجتماعی این کشور تبعات اقتصادی فراوانی برای آنها داشته و باعث سقوط رشد اقتصادی این کشور شده است. همچنین پدیده کشته شدن جرج فلوید نیز نهضت اجتماعی بسیار گسترده‌ای را برای این کشور ایجاد کرده که این‌ها همه  حاکمیت آمریکا را به چالش می‌کشد.

فعال اصلاح طلب تصریح کرد: همانطور که شوروی سابق فروپاشید و تبدیل به روسیه کنونی شد، مسیر امروز سرنوشت آمریکا هم به فروپاشی ختم خواهد شد و احتمالا ایالات متحده هم به تجزیه می رسد و آن فروپاشی که در شوروی اتاق افتاد در اینجا هم ممکن است که با جنبه‌های قوی‌تر رخ دهد، مثلا در شوروی بیشتر بحران اقتصادی دامانش را گرفت، اما در اینجا هم بحران اقتصادی هم اجتماعی و هم سیاسی دامن‌گیر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باید از کالگزیت حمایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خیلی باحالید بخدا!!! خدا حفظتون کنه!
آخرین اخبار