دود ژست عوام‌فریبانه ترامپ به چشم عالی‌ترین مقام ارتش رفت،

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در فکر کناره‌گیری است

ژنرال مارک میلی به دلیل همراهی رئیس‌جمهور آمریکا در رفتن به کلیسای سنت جان همزمان با اعتراضات، در اندیشه استعفا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، بنا به اعلام سه منبع نظامی آگاه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دلیل همراهی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در رفتن به کلیسای سنت جان برای گرفتن عکس یادگاردی همزمان با سرکوب معترضان ضد نژادپرستی، به فکر استعفا افتاده است.

سه مقام ارشد پنتاگون به ان بی سی نیوز اعلام کردند در پی افزایش انتقاد‌ها در خصوص سرکوب معترضان و پاکسازی مسیر‌های منتهی به کاخ سفید برای عبور ترامپ به سمت کلیسا سنت جان، این مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا با برخی نزدیکانش در خصوص استعفا صحبت کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه طی پیامی ویدیویی حضور خود را در کنار دونالد ترامپ هنگامی که نیرو‌های امنیتی مشغول سرکوب معترضان بودند، اقدامی اشتباه خواند و اعتراف کرد حضور او در آن مکان و همراه رئیس جمهور به عنوان یک نیروی ارتشی بی‌مورد بوده است. وی گفت: قدم زدن با دونالد ترامپ به سمت کلیسای «سنت جان» در واشنگتن دی سی در اول ژوئن اقدامی اشتباه از سوی من بود.

میلی طی ویدیویی خطاب به اعضای دانشگاه دفاع ملی آمریکا گفت حضور او در آن لحظه و در آن محیط، این سوءتعبیر را ایجاد کرده که ارتش وارد موضوعات و درگیری‌های داخلی کشور شده است. میلی در ادامه مدعی شد: «حضورم در کنار رئیس جمهور در آن زمان، اشتباهی بود که به آن پی بردم».

دونالد ترامپ، مارک میلی، مارک اسپر و برخی دیگر از افسران نظامی آمریکایی پس از آنکه یگان‌های انتظامی از اسپری فلفل برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز استفاده کردند، از کاخ سفید خارج شدند و ضمن عبور از پارک لافایت به کلیسای سنت جان رفتند.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ماموران امنیتی مستقر در اطراف کاخ سفید با توسل به گاز اشک آور، معترضان اطراف کاخ سفید را متفرق کردند تا دونالد ترامپ بتواند به موقع برای گرفتنی ژستی مذهبی از کلیسای سنت جان دیدار کند. اقدامی که موجی از انتقادات را همزمان با اعتراضات ضد نژادپرستی برای ترامپ به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار