عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

حذف قانون اخذ پروانه برای نوسازی ساختمان‌های بافت فرسوده

نژاد بهرام از حذف قانون اخذ پروانه برای نوسازی و استحکام بخشی ساختمان‌ها در بافت فرسوده خبر داد.

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین جزئیات برگزاری کمیته زیر ساخت در صبح امروز گفت: یکی از مواردی که موجب می‌شد مالکان ساختمان‌های فرسوده و نامقاوم نسبت به ایمن سازی ملک خود تمایل نشان ندهند، بحث اخذ مجوزهای شهرسازی بود.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: اخذ مجوز و پروانه برای ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن دارای پیچیدگی‌های خاصی بود که در جلسه صبح امروز تصمیم بر این شد تا اخذ جواز ساختمانی برای مستحکم سازی ساختمان‌های بافت فرسوده برداشته شود.

نژاد بهرام ادامه داد: شیوه نامه های لازم در این بخش به معاونت معماری و شهرسازی مناطق ارسال می‌شود تا پس از آن بتوانیم به وسیله آن از پیچ مستحکم سازی ساختمان‌ها گذر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلاتی نیز در این بخش به مالکان ساختمان‌های بدون استحکام نیز پرداخت می‌شود یا خیر؟ گفت: برای مستحکم سازی ساختمان‌ها در بافت فرسوده تسهیلات مالی در نظر گرفته نشده، اما راهکارهایی در نظر گرفته شده است تا به وسیله آن مستحکم سازی ابنیه با هزینه کمتری انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار