معافیت گمرکی ماشین آلات مورد نیاز تولید

رئیس سازمان صمت البرز گفت: واردات ماشین‌آلات خط تولید مورد نیاز واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی از پرداخت حقوق ورودی گمرک معاف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: به منظور حمایت از تولید در سال جهش تولید، واردات ماشین آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران، مورد نیاز واحد‌های واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنیی مجاز باشد، با استناد به ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی از پرداخت حقوق ورودی معاف است.

او درباره کم و کیف این معافیت افزود: ماشین آلات خط تولید در مراحل بهره برداری و پس از آن مشمول معافیت می‌شود و همچنین تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزار آلات مخصوص و ملزومات سرمایه‌ای خط تولید، مشمول معافیت بوده و صرفاً اجزا و قطعات یدکی و مواد مصرفی مشمول معافیت نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: چنانچه برای ماشین آلات مورد استفاده خط تولید با قید عبارت «مستعمل» مجوز صادر شود، در این بخش نیز اقدامات لازم در خصوص معافیت انجام می شود.

او افزود: ماشین آلات کمکی خط تولید که اکثراً حالت انحصاری دارند به همراه ماشین آلات خط تولید که به تعداد متعارف وارد شده‌اند نیز مشمول این معافیت می‌شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.