واکنش پمپئو به محکومیت کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول

وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز ناراحتی از اقدام دادگاه ترکیه در محکوم کردن کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول این اقدام را موجب تضعیف روابط دو کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری از اقدام دادگاه ترکیه در محکوم کردن کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول ترکیه ابراز ناراحتی کرد.

پمپئو نوشت: «از تصمیم دادگاه ترکیه درباره محکوم کردن متین توپوز، کارمند کنسولگری آمریکا عمیقا ناراحت شدم. این اقدام روابط ترکیه و آمریکا را تضعیف می‌کند. هیچ مدرک موثقی مبنی بر صحت این محکومیت وجود ندارد و امیدواریم که به سرعت لغو شود.»

متین توپوز، مترجم ترکی آژانس مبارزه با مواد مخدر کنسولگری آمریکا در استانبول، سال ۲۰۱۷ به اتهام جاسوسی و ارتباط با شبکه فتح الله گولن بازداشت شد؛ شبکه‌ای که آنکارا آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌کند.

توپوز که از سال ۲۰۱۷ در بازداشت به سر می‌برد یکی از سه کارمند کنسولگری آمریکاست که در ترکیه علیه او پرونده جنایی تشکیل شده است. این مسئله سبب تیرگی روابط میان آنکارا و واشنگتن شده و درگیری لفظی مقامات دو کشور در زمینه‌های دیگر را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار