مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

برای بازنشستگان تسهیلات۲۰ هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته ایم

سالاری گفت:سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که در نظر داریم امسال این رقم را به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در دیدار با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان مرکزی از وصول ۵۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات تامین اجتماعی از دولت در سال ۹۹ اظهار داشت: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از این مطالبات از محل واگذاری سهام ۱۶ شرکت دولتی به سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال از این مطالبات هم باید از محل اسناد خزانه تامین و وصول شود،البته این درحالیست که سال ۹۸ با تلاش صورت گرفته ۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات این سازمان از دولت اخذ و وصول شد.

سالاری تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بازنشستگان این سازمان پرداخت شده که براساس پیش‌بینی‌ها در سال ۹۹ این رقم به ۱۰ برابر یعنی ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که یک مرحله از پرداخت تسهیلات در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد و باقی نیز در ۵ مرحله و تا پایان سال ۹۹ به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بالغ بر ۵۳ درصد جمعیت کشور که جمعیتی حدود ۴۳ میلیون نفر می‌شود، تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارد که ۳ رده ماموریتی مهم از سوی این نهاد بیمه‌گر به مشمولان ارایه می‌شود که براساس آمار موجود، میزان بیمه‌شده‌های زیر پوشش خدمات اداره تامین اجتماعی استان مرکزی از متوسط کشوری پانزده درصد بیشتر است.

سالاری بیان کرد: ۳.۵ میلیون بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که با احتساب بیمه‌شدگان تبعی شمار آنان به حدود ۱۲ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور یادآور شد: این درحالیست که هزینه ماهانه تامین اجتماعی در سال ۹۸ حدود ۹۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۷۰ هزار میلیارد ریال آن برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بوده است.

سالاری خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار میلیارد ریال در حوزه درمان و حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد ریال نیز در بخش‌های مختلف دیگر هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از افزایش هزینه‌های ماهانه این سازمان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال از هزینه‌های ماهانه سازمان به پرداخت حقوق بازنششتگان تخصیص می‌یابد.
انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیرتامین اجتماعی
۱۲:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
این چه مسخره ای چرا افزایش حقوق واعمال نمیکنن خداازتون نگذره مگه ماچه گناهی کردیم تاچندماه ازسال بایدبگذره که تکلیف ماروروشن کنین چرامردم وخر فرض کردین پس رسانه ها چرا از مسولای تامین اجتماعی جواب نمیگیرن بخدا گرفتاریم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
مگرمردم همه کارمندوکارگرحقوق بگیرندهمهکشورهادارندحقوق راکم میکنندکه قیمت کالابالانرودکشورمادراین یکسال چندبارحقوق رازیاد کردندتکلیف بقیه که حقوق ودرامدی ندارند چی حقوق بگیرها که سیرنمیشوند.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر خاوری نژاد
۲۰:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اقای سالاری، بفکر افزایش حقوق بازنشسته ها باشند .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
آقای سالاری اگه راست میگید فکری به حال وضعیت حقوق بازنشستگان کشوری هم بکنید چرا طرح یکسان سازی اجرایی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد دهنایی
۰۹:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام. باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و گذشت 3ماه ازسال بدون تعیین افزایش حقوق مستمری بگیرهای تامین اجتماعی. چقدرخوب است که تصمیم گیرندگان این اوضاع هم حقوقشان به اندازه سال قبل باشد شاید که زودتر تصمیم قطعی ومعقول گرفتند. باتوجه به تعیین حداقل سطح معیشت 5میلیون انتظار می‌رود از نهادهای نظارتی وتصمیم گیر این حداقل رارعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من یک مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم برای مشکلی که داشتم برای جناب سالاری که مسئول مستقیم تامین اجتماعی است چند دفعه جی میل زدم چند دفعه توی اینستا پیام دادم دریغ از یک ج جواب اما برای جناب نوبخت فقط یکدفعه توی اینستا پیام گذاشتم روز بعد جواب مشکل من وامثال من را از علنا مطرح کردند هنوز که هنوز است از جناب سالاری جوابی دریافت نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
چراازفقیرترین ومظلوم.ترین.قشرجامعه مستمری بگیران حرفی زده نمیشه مگه ادم نیستن تاکی زیرفقرو فلاکت جون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من بازنشسته داریم با فلاکت ونداری با این حقوق زندگی میكنم لطفا به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بالاخره افزایش حقوق تامین اجتماعی رو دادن یا ندادن؟
Iran (Islamic Republic of)
سید جعفر جعفر نیا
۰۱:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بجای این همه حرف تورا خدا عمل کنید که ماهم باورمن بشه تو را خدا خدا خدا