غیر ممکن برای خوشحال بودن غیرممکن است

شادی و خوشحالی در زندگی افراد نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،این یک انتخاب است که شما بتوانید زندگی خود را شادتر  کنید چرا که خوشبختی، یک احساس آرامش و رضایت درونی است که معمولا وقتی هیچ گونه نگرانی، ترس و افکار وسواسی وجود ندارد، تجربه می‌شود و این موضوع هم زمانی اتفاق می‌افتد که ما کار موردعلاقه مان را انجام می‌دهیم یا برنده می‌شویم و یا چیزی را که برایمان بسیار ارزشمند است بدست می‌آوریم.

ممکن است شما به خاطر مشکلات زیادی که دارید بگویید غیر ممکن است که خوشحال باشید اما این اشتباه است چرا که شما می‌توانید حتی در شرایط سختی که با مشکلات متعددی هم روبرو شده اید خوشحال باشید.

خوشبختی همیشه از درون افراد به وجود می‌آید و به شرایط بستگی ندارد. قطعا اگر به اتفاقات و شرایط اجازه دهید، می‌توانند بر احساس شما تاثیر بگذارند، امّا نکته مهم این است که شما اجازه ندهید این اتفاقات و شرایط بر حالت ذهنی و احساساتتان موثر باشند.

این کار ساده‌ای نیست اما اگر مصمم باشید که شادی را وارد زندگی خود کنید قطعا می‌توانید این کار را انجام دهید. دیدگاه شما شاد یا ناراحت بودنتان را مشخص می‌کند و تفکر عادت گونه شما مشخص می‌کند که آیا شاد هستید یا ناراحت؟

شاد بودن شما به میزان تاثیرگذاری رویداد‌ها بر روی احساساتتان بستگی دارد و این که چقدر اجازه می‌دهید کلمات و اعمال مردم بر روی شما موثر باشند. همچنین این موضوع به آرامش درونی که می‌توانید به وجود آورید هم بستگی دارد.

ما هر روز با شرایط متفاوتی روبرو می‌شویم که برخی از آن‌ها ممکن است هیچ نقشی در خوشبختی ما نداشته باشند. با این حال، این خود ما هستیم که می‌توانیم که به اتفاقات ناراحت کننده فکر کنیم یا این که  بیخیال آن‌ها شویم و در عوض، به لحظات خوشحال کننده فکر کنیم و از آن‌ها لذت ببریم.

همه ما در زندگی شرایط دشوار و ناخوشایندی را پشت سر می‌گذاریم اما نیازی نیست که به آن‌ها اجازه دهیم روی احساسات و واکنش‌های ما تاثیر بگذارند.

اگر به اتفاقات بیرونی اجازه دهیم که روی روحیه ما تاثیر بگذارند در حقیقت آزادی مان را از دست می‌دهیم و با این کار، ما بَرده آن‌ها می‌شویم چرا که براحتی اجازه می‌دهیم نیرو‌های بیرونی، شادی ما را مشخص کنند.

از طرفی دیگر، ما براحتی می‌توانیم خود را از نیرو‌ها و تاثیرات بیرونی رها کرده و با این کار شاد بودن را انتخاب کنیم و چیز‌های زیادی را برای خوشبختی بیشتر به زندگی خود اضافه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار