۲۷ نفر در زاهدان موفق به اهدای پلاسما شدند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در زاهدان موفق به اهدای پلاسما شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سهیلا خسروی  مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: کار تولید پلاسما از ۲۸ اردیبهشت از بهبودیافتگان ویروس کرونا در زاهدان آغاز شده است.

او گفت: از ۳۴ مراجعه ۲۷ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند که برای درمان بیماران به مراکز درمانی تحویل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیزگفت: ۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در مراکز ۱۶ ساعته غربالگری این ویروس در سیستان و بلوچستان ویزیت شده‌اند.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف کاهش ازدحام جمعیت مردم در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و در این مراکز نمونه‌برداری و پیگیری فعال انجام می‌شود.

او  ادامه داد: چهار هزار ۳۲۷ نفر از مجموع افراد مورد ویزیت قرار گرفته در این مراکز غربالگری مشکوک به کرونا شناسایی و ۱۷۸ نفر جهت بستری به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: ۲ آزمایشگاه کرونا در این دانشگاه فعال بوده به طوریکه تاکنون بیش از ۲هزار تست آزمایشگاهی کرونا در این مراکز انجام شده و برنامه‌ریزی لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در شهرستان سراوان در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار